• FabulousMom

Kan jag ha lugg trots ful virvel?

Jag har världens jobbigaste virvel i mitt hår! Har försökt med lugg (lång, kort, sned..) i flera år men det går bara inte. Klipper jag lugg så står det ut en "fjång" och den går inte ned med varken spray, wax eller plattång. Jag vill kunna ha en liten snedlugg, det vore det mest klädsamma för min ansiktsform men jag börjar ge upp tanken..

Någon erfaren som kan svara på om det finns en lösning?

• Svar på tråden Kan jag ha lugg trots ful virvel?
  • Imperialiss

Jag har också världens virvel mitt i luggen men var så sugen på att ha en rakt avklippt o platt lugg att jag kapade av den och testade. Funkade finfint :) Visst, jag kunde inte bara duscha o låta det torka, då stod luggen åt varsitt håll och jag såg ut saom sprungen rakt ur 80-talet. Men med hårmousse, en stor rundborste, och en fön så gick det att få den i helt rätt form :)

Så visst går det. Gå till en bra frissa och förklara virveln och vilken typ av lugg du vill ha så kan hon säkert råda dig hur du ska göra för att få den snygg :)

• FabulousMom

Får testa med det Skulle verkligen vilja ha lugg, har försökt hos olika frisörer i säkert 10 år men det blir aldrig bra. Men om jag hittar någon som verkar så bra att jag kan lita på henne, så kanske jag försöker igen

• MissMango

Nop, det kan inte bli bra. Det får du leva med om inte vill ha ständiga problem med utstående hår.  När man klipper så följer man alltid hårets växtriktning, man kan inte gå emot, gör man det så får man precis de problem som du beskrivit. När jag själv har lugg så måste jag också styla den väldigt mycket för att den ska ligga fint, mitt hår är dels självlockigt och dels har jag en naturlig snedbena.
    Du kan inte vinna en fajt mot ditt hår tyvärr. Gör som Fergie i Black Eyes Peas. I en av sina musikvideos har hon en hög hästsvans och löslugg. Skitsnyggt!

• VittVittVitt

Jag har en fruktansvärd virvel och jag har haft lugg länge nu, det är omöjligt att bara ducha och tro att det ska funka. Det gäller att föna och använda plattång. Men det blir bättre och bättre hela tiden, virveln ger med sig med tiden. Gå till en duktig frisör så kommer det säkert gå bra Lycka till!!!

• FabulousMom

Hehe.. olika svar.

Jag passar tyvärr inte i uppsatt hår, det är inte smickrande alls för mig.

Får se om jag vågar försöka mig på en lugg igen, blir lite osäker pga min tidigare försök till lugg..

Svar på tråden Kan jag ha lugg trots ful virvel?