• Linda 23

Hur putsar man bäst fönster i minusgrader?

Vi står inför flytt och inser att jag har ingen aning om hur man putsar fönster i minusgrader. Någon som har tips?

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07♥
  • Svar på tråden Hur putsar man bäst fönster i minusgrader?
  • Birgitta2

Ha lite t-sprit i vattnet som är ljummet.

• LML

Bästa är om man kan låta bli... Blir sällan bra. Men prova med t-sprit el liknande i vattnet. Kan funka med spolarvätska oxå. Men se till att ha vantar och plasthandskar på dig, händerna tar otroligt mkt stryk av att putsa fönsterv i minusgrader.
    O lycka till

• Linda 23

Jag måste ju vid avflytt:(Även den inglasade balkongen. Men då provar jag T-sprit.
    Jag ska vänta några dagar men jag tror inte det finner bli plusgrader tills den 1 feb.
    Tack för tips!

• flaxa

Jag tror inte att man behöver putsa fönster vid vinterflytt. Jag har gjort 2 flyttar under vintertid och har sluppit fönstren vid båda gångerna. kolla med ditt bostadföretag/förening

• Kya

du behöver nog inte putsa utsidan vintertid. du ska nog bara behöva ta insidan. det blir oftast värre om du försöker putsa utsidan vintertid. hör med din bostadsförening men jag är hyfsat säker på det.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • CHARLATAN

Finns säkert nåt knep som funkar bättre än det gamla hederliga sättet. Vi provade en gång och det såg ut som nån hade spytt på fönstret.. ända till våren kom.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Linda 23

Måste genast kolla upp det, det skulle ju underlätta om jag slapp!

• Linda 23

Ja förhoppningvis bli vädret lite mildare nu i veckan så det går lite bättre att putsa.
    Var köper man SE fönsterputs?

• 4yTy
    Linda 23 skrev 2010-01-11 09:30:57 följande:
    Ja förhoppningvis bli vädret lite mildare nu i veckan så det går lite bättre att putsa.Var köper man SE fönsterputs?
    Ring Nyzells Fönsterputs Hemsida www.fonsterputsare.com
    Tel 08-938864  Spolarvätska i vattnet löser is
    Pris ex 3 rum kök 450-500 kr
  • Linda 23

Vi har rean flyttat Besiktningen gick igenom med nöd och näppe.
    Kan säga att jag använde hårfören till slut!

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • isisisis
    Linda 23 skrev 2010-02-27 10:21:27 följande:
    Vi har rean flyttat Besiktningen gick igenom med nöd och näppe. Kan säga att jag använde hårfören till slut!
    Vad var det för fel på rådet med t sprit då? Bättre med hårfön?
    Mina städare har alltid haft sprit i vattnet på vintern.Rödsprit.
  • Linda 23

Jag ville inte använda det när jag är gravid.

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
Svar på tråden Hur putsar man bäst fönster i minusgrader?