Hur putsar man bäst fönster i minusgrader?
Vi står inför flytt och inser att jag har ingen aning om hur man putsar fönster i minusgrader. Någon som har tips?
Vi står inför flytt och inser att jag har ingen aning om hur man putsar fönster i minusgrader. Någon som har tips?
Ha lite t-sprit i vattnet som är ljummet.
Bästa är om man kan låta bli... Blir sällan bra. Men prova med t-sprit el liknande i vattnet. Kan funka med spolarvätska oxå. Men se till att ha vantar och plasthandskar på dig, händerna tar otroligt mkt stryk av att putsa fönsterv i minusgrader.
O lycka till
Jag måste ju vid avflytt:(Även den inglasade balkongen. Men då provar jag T-sprit.
Jag ska vänta några dagar men jag tror inte det finner bli plusgrader tills den 1 feb.
Tack för tips!
Jag tror inte att man behöver putsa fönster vid vinterflytt. Jag har gjort 2 flyttar under vintertid och har sluppit fönstren vid båda gångerna. kolla med ditt bostadföretag/förening
du behöver nog inte putsa utsidan vintertid. du ska nog bara behöva ta insidan. det blir oftast värre om du försöker putsa utsidan vintertid. hör med din bostadsförening men jag är hyfsat säker på det.
Finns säkert nåt knep som funkar bättre än det gamla hederliga sättet. Vi provade en gång och det såg ut som nån hade spytt på fönstret.. ända till våren kom.
Måste genast kolla upp det, det skulle ju underlätta om jag slapp!
Vi har SE Fönsterputs från Herdins.. den funkar utmärkt även i kyla, står det på.
Enligt detta dokument så ska fönstren putsas inför flytt, även på vintern http://www.bostaden.umea.se/Sve/PDF/Dags_att_flytta.pdf
Ja förhoppningvis bli vädret lite mildare nu i veckan så det går lite bättre att putsa.
Var köper man SE fönsterputs?
Vi har rean flyttat Besiktningen gick igenom med nöd och näppe.
Kan säga att jag använde hårfören till slut!
Jag ville inte använda det när jag är gravid.