• Novia

Halsskydd till dagis?

Barnen ska åka skridskor på dagis och det står att man måste ha med sig halsskydd, vaaad är det och vart får man tag i ett sånt?

Det är inget som förekom när jag var liten så jag känner mig verkligen som ett frågetecken.

• Svar på tråden Halsskydd till dagis?
  • The Black Lady

Finns på alla sportaffärer...

men måste ni ha det??

• Novia
    The Black Lady skrev 2010-01-08 15:04:03 följande:
    Finns på alla sportaffärer...men måste ni ha det??
    Det står att hjälm och halsskydd är obligatoriska, tyckte också det kändes lite överkurs och sitter och funderar på om de menar att de måste ha typ halsdduk eller nåt.
  • Dinturiel

Är nog mest pga att det inom de flesta skridsko sporter, speciellt hockey och bandy, är obligatoriskt med halsskydd. Var ju en hockeyspelare som fick halspulsådern avskuren för ett par år sedan.

• Novia

Kallar man det för något annat än halsskydd, kollar på stadiums hemsida men hittar inget halsskydd där?

• Dinturiel

Jag hittar en juniormodell från RBK, men den är slut i webbutiken. Det bästa är nog om du går ner till en sportbutik och snackar med dem så du får precis vad du vill ha :)

• Novia
    Dinturiel skrev 2010-01-08 15:23:44 följande:
    Jag hittar en juniormodell från RBK, men den är slut i webbutiken. Det bästa är nog om du går ner till en sportbutik och snackar med dem så du får precis vad du vill ha :)
    Haha, frågan är VAD jag vill ha?

Uscha, fick info om det här idag och är inte så himla sugen att trängas med resten av stan i butikerna i helgen, men vad ska man göra...
  • Kodia

Ett halsskydd ser ut ungefär som en fuskpolo, oftast vita, men jag vet inte i vilket material. De är till för att skydda halsen mot skär avandras skridskor, om bäraren ligger på isen. De kostar ett par hundra, och jag är osäker på om de finns i småbarnsstorlekar. Jag hade nog skickat med en fuskpolo eller väpnarluva. Så små barn får ju ändå inte upp sådana farter eller krafter att större skydd än så krävs...

• Elli47

Halsskydd finns i sportaffärer och kanske även på ICA-Maxi och liknande, kostar 100-200 kr tror jag.

Svar på tråden Halsskydd till dagis?