Fel på sperman.. orolig, ledsen och utan svar
igår fick vi så ett brev hem där det stod att min mans sperma visade "vissa avvikelser". Efter en lååång dags väntan och vånda och gråt på jobbet, ringde doktorn och sa att det var fel på allt; för få, för långsamma, för klena helt enkelt.
Men man får ingen mer information än så! Han säger bara att vi måste ta om provet igen. Men vad ska man tro? Jag vill ju veta sanningen och inte att de försöker linda in det i att "de flesta måste ta om minst en gång..!" Tjolahopp Tjolahej. Vad händer om de små spermierna inte duger?? Vad kan man göra då? Är det provrör som gäller då eller finns det andra trix? Ska vi ge upp och tänka adoption eller finns det ett litet piller för mannen som ökar livligheten??
Vi slängs mellan avgrundsdjup ångest och stort hopp och det tär kan jag säga. Vi har dessutom ganska olika sätt att se på problemet. Jag garderar mig gärna med värsta tanken, medan han är obotligt optimistisk. Detta medför också irritation mellan oss, när vi i själva verket behöver stödja varandra till 100 %.
Så snälla, ni som varit igenom detta, berätta för mig vad som hände och vilken hjälp ni fick. Vi är en bit över 30 ganska nygifta och längtar så. Börjar bli orolig för att vi aldrig hinner bli föräldrar...
Hälsn.
Superledsen spermahare