svettas vid träning = gå ner i vikt?
är det när man svettas som man går ner i vikt?
är det när man svettas som man går ner i vikt?
det tror jag inte. det har nog inget samband så men när man får upp ett flås så jobbar ju hjärtat mer och musklerna. att du svettas beror ju på att du tränar oh blir varm.men jag är ingen expert på detta...någon annan kan nog ge ett bättre svar
Du svettas för att kroppen kyler ner sig själv. Förbränning av fett pågår dygnet runt i olika former. Men om du tränar går det självklart åt mer energi.
nej, inte alls nåt samband...=)
förutom att det kan va ett tecken på att du jobbar hårt, men det e arbetet som ger viktminskning -inte svettningarna =)
man går inte ner av att basta tex... du förlorar bara vätska..
Nej, inte svetten i sig. Men att man svettas visar ju att man anstränger kroppen mer än man brukar och det i sig antyder att man jobbar tillräckligt hårt för att det bör visa sig på vågen (eller måtten kring kroppen).
Själv har jag kanske gått ner något kilo eller två, men å andra sidan kan jag bekvämt gå runt i jeans två storlekar mindre i midjan än för något år sedan.
Man behöver alltså inte ens gå ner i vikt för att få en fastare kropp.
Bastu använder jag varje gång jag tränar (om den inte har gått sönder) men jag tvivlar på att det gör så mycket mer värmer upp kroppen - vilket kanske kan minska risken något litet för träningsvärk. Och så blir man av med lite vätska förståss, och huden får sig en rejäl genomgång, och så är det skönt i största allmänhet.
Om man gillar sådant...
Okej :) det är nmäligen så att min karl ska gå ner i vikt, och har gått ner 3 kg på tre dagar efter 1-2 timmar träning om dagen på en crosstrainer och nyttigare mat.han svettas så att tröjan går att vrida ur. så jag tänkte om det hade något samband.
Du förlorar ju vätska, så rent tekniskt går du ju ner i vikt.
Nej, mindre portioner men mer sallad :) så det blir som en hel portion.
Många överviktiga har mer vatten i kroppen än de behöver och har han många extra kilon så kan det vara en del vätska han har förlorat - delvis genom svettningen.
Men dedär 1-2 timmarna per dag på crosstrainern och den nyttigare maten har nog mer med viktnedgången att göra än svettandet.
Mindre energi in och mer energi ut = viktnedgång eftersom kroppens reserver används för att täcka upp energibehovet under dagen.
Ja okej:) han äter lite mediciner också som gör att han får vätska i kroppen
puttar
Öhm nej :P