• Anonym (ledsen)

När kom er kropp "igång som vanligt" efter medicinsk abort (dvs ÄL/mens)

Jag har genomgått en medicinsk abort pga medicinska skäl. Orkar av olika anledningar inte gå in på varför. Nu undrar jag hur det var för er som har genomgått en medicinsk abort. Hur länge blödde ni efteråt? Hur länge blev ni beordrade att inte få ha sex efteråt? När kom kroppen igång igen..ägglossningen, när kan man bli gravid igen?
    Undanber mig en massa påhopp hur jag kan vilja skaffa barn direkt efter en abort mm.
    Kram

• Svar på tråden När kom er kropp "igång som vanligt" efter medicinsk abort (dvs ÄL/mens)
  • Anonym

Jag har också gjort en medicinsk abort. Hemskt! Fick min mens 5 veckor efteråt och sedan var kroppen igång som vanligt igen! Jag blödde i nästan 2 veckor och hade ganska ont. Barnmorskan sa till mig att inte ha samlag på 3 veckor och sedan vara extra noga med hygienen.
    Det är bra om du väntar någon menscykel innan du försöker bli gravid igen, så kroppen får hämta sig lite!
    Hoppas att det går bra för dig och att du slipper fler aborter!

Lycka till!

Kram

• Anonym (ledsen)

puffar i hopp om fler svar.

• Jesse

Jag har blivit skrapad två gånger pga MA, misstänker att det är samma utförande som vid abort. Jag fick min mens 28 dagar efter skrapningen första gången och 31 dagar andra gången. Min äl kom tillbaka 14 dagar efter mensen kom nu sist. Första gången tror jag att det tog 4 månader innan min kropp helt hittade tillbaka.

Första gången blödde jag 1-2 dagar och sen rosa flytningar i 1,5 vecka. Andra gången blödde jag ett par dagar och sen bruna flytningar i 2,5 vecka. Vi hade sex direkt efter det att flytningarna var slut.

Beklagar att du behövt gå igenom en abort. Hoppas nästa graviditet blir önskad

• Jesse

Okej, jag är snurrig. Förlåt! Jag har inte gjort en medicinsk abort..

• Anonym (ledsen)

ngn fler?

• Anonym

snälla...vill så gärna ha svar.

• Anonym

Hej!
    Jag gjorde en medicinsk abort för exakt 27 dagar sedan och var också frågande till hur kroppen fungerar efteråt.
    Jag blödde rikligt i tre dagar, sen bara bruna flytningar i ytterligare tre dagar och sen inget mer.
    Fick ägglossning på dag 23, och den kändes mycket mer än vanligt. Hoppas nu att mensen (som alltid varit regelbunden 26-28 dagar) kommer om ca 10 dagar.

Lycka till!

• Anonym

tusen miljoner tack för ditt svar

• Anonym (jag med)

Jag fick ägglossning ca två veckor efter aborten. Man ska vänta tills man slutat blöda med att ha sex, pga infektionsrisken.

Jag blev gravid 8 månader efter aborten, på andra försöket.

• Anonym

Jag gjorde en medicinsk abort den 14/9 och fick min mens idag!! Jag blödde 5-6 dagar ca och sen flytningar 2-3 dagar kanske sen inget mer. Till mig sa de att inte ha samlag, bada mm under tiden jag blödde.

• Neko

Jag fick MA och gjorde medicinsk abort, blödde i ca 10 dagar efteråt, men mindre än vid en vanlig mens, fick mens igen 28 dagar efter aborten.

• anjeli

mensen kom efter ca 2 mån, hade för högt HcG för länge, därav förseningen.

• Anonym ((ledsen))

.....happ 37 dagar har gått och ingen mens i sikte. Suck.

• Neko

Ah, jagmeande ju 32 dagar, inte 28, ursäkta.

• Anonym

det är olika från person till person, så jämför dig inte med andra. för vissa kan det bara ta en månad tills allt blir som vanligt. för andra kan det ta upp till ett år.
    ta det lungt och hetsa inte upp dig. Jag vet att det är svårt men du måste se framåt, och inte oroa dig för din kropp för mycket, låt den sköta sitt.
    Om dina flytningar är bruna och luktar illa så ska du ta kontakt med en läkare direkt för då är det en infektion. Sen ska du även göra ett graviditets test så att du vet att barnet verkligen är borta. ibland kan de små liven hålla sig kvar och inte följa med ut.

• Anonym ((ledsen))

jag har gjort ett grav test + ultraljud som visar att jag inte är gravid. Dag 41 nu. Vet att jag inte borde bli stressad av detta men det är jag ändå. Ett år får det inte gå...

• Anonym

Anonym ((ledsen)) äter du p-piller eller p-spruta eller något annat preventivmedel med hormoner? för när man äter p-piller eller nåt annat med hormon nu är som att lura kroppen att vara gravid, och på så sett kan kroppen tro att den är med barn och inte ge ifrån sig någon blödning. var inte orolig, jag vet att det inte är lätt att bara släppa och sluta vara orolig . men du måste försöka! Hoppas att den kommer snart! KRAM

Svar på tråden När kom er kropp "igång som vanligt" efter medicinsk abort (dvs ÄL/mens)