• izmroma

i morgon hämtar vi valp!

japp längtar så ja svimmar snart,, en "liten" Dogue de Bordeaux hane på 16 veckor, gud va roligt, någon som har en av hund av denna ras? Rasen är ny för mej så vore kul med andra som har rasen :)

• Svar på tråden i morgon hämtar vi valp!
  • antitanten

Så här står det om Dogue de Bordeaux rasen  

I många århundraden har Dogue de Bordeaux används som kamphund och hets mot tjurar och björnar. Den har som nämnt ovan också används till vakt och jakt. Nu används rasen främst till sällskap och vakt.

Dogue de Bordeaux är väldigt känslig och mognar sent jämfört med andra hundar. Detta både fysiskt och mentalt. Rasen kan vara lite reserverad mot främlingar, men är en mentalt stabil och kärleksfull ras.

En mycket stor hund som dreglar massor och kan väl till slut väga uppemot 70 kilo (hane).

Vikt HanHund minst 50 kg   Tik minst 45 kg Mankhöjd HanHund 59-70 cm   Tik 57-68 cm

• Kiwi86

Mysigt med hundvalp,mina är stora grabbar nu men ååååh så söta de var när de var små. Om de kunde stanna så för alltid

Lycka till!

• antitanten

Kunde jag skulle jag också vilja ha en sådan hund. Sååå mysiga, men stoooora.

• izmroma

ja dom är stora! men har alltid haft grand danois tidigare i mitt liv, och har även en hane nu, så stora hundar är man van vid, har länge velat ha en hund av denna ras och nu funnit en kanon hane i en jättebra kennel, så nu slog jag/vi till, siter nu och väntar inför resan ner för att hämta honom min nya stjärna, har givetvis läst på allt om rasen :) och ska blir otroligt roligt att ha honom henna här i kväll, min grand danois hane kommer nog bli stormförtjust med en "liten" greggel vilde här i kväll ;) mysigt. Man skulle ha våtrumstapeter på väggarna nu, haha, två st såna här dreggel hundar!  Min gd regglar enormt ibland men det går säkert inte ens att jämnföra med den dogge..

• hmcc

In med bilder när den "lille" kommit hem

• Uncia

åh dem är ju såå störtsköna. både jag och sambon gillar rasen.
    lycka till med "lille" valpen hihi.

Svar på tråden i morgon hämtar vi valp!