Någon som blivit lurad när dem hyrt sem stuga??
Ja som rubriken säger...Är det någon som någon gång blivit lurad när ni hyrt semesterstuga??? Hur gick det till?? Vad hände??
Ja som rubriken säger...Är det någon som någon gång blivit lurad när ni hyrt semesterstuga??? Hur gick det till?? Vad hände??
Inte själv, men det var ju några större bedragare förra sommaren på Öland som hyrde ut stugor billigt på Blocket. De hade ju inga stugor alls, utan hade åkt runt och fotograferat lite stugor som så trevliga ut. Rätt vad det var, så upptäckte ju en av de riktiga innehavarna sin stuga som uthyres på Blocket..
Ja det är just sånt man har hört talas om...:S
Men hur ska man veta att bilderna i annonsen som vi hyrt inte är fusk???
Vore ju riktigt hemskt om man kommer fram och stugan inte finns till vårt förfogande...Undrar om det är vanligt att folk luras, men dem allra flesta som hyr ut borde väl ändå vara hederliga, eller???
Självfallet är de väl det..
En trygg väg är ju att gå via en stugförmedling av något slag.
Ja om man hade varit ute i lite godare tid så hade ju det varit det bästa (har alltid tidigare bokat genom större förmedlingar) men nu är allt bokat som passar oss....tyvärr. Hade känts mycket lugnare....hmm...men nu har jag vågat och hoppas att allt kommer att gå vägen..
Var är det ni söker stuga? Och när?
JA, har blivit lurad! Polisanmälan är gjord. se artikel om samma person som lurade mig:
http://na.se/nyheter/1.702658-fjallstugan-fanns-bara-i-cyberrymden
Letar stuga i Tandådalen/hundfjället...har bokat..
Hur var annons mm då du blev lurad? Var det mycket info, bilder mm på stugan? Hur gjordes betalning och överlämning av nyckel??
Den jag bokat igenom har iaf ett ganska ovanligt namn och det stämmer bra med telefon nr....Men jag är verkligen helt jättenervös att komma upp och det inte finns någon stuga...