• jessamy

Kanske underlig fråga. när slutar barn kissa på natten?

Jag har just setat och läst trådar om när barn blir blöjfria. Jag undrar när barn slutar kissa på natten. Förstår att det är olika :) Min dotter kissar jätte jätte mycket på natten. Ibland har vi bytt vid två på natten för att blöjan är såå full och tung på morgonen. Men vid två är den oftast torr fortfarande :)

Så bara en fundering så här på nattkvisten.

• Svar på tråden Kanske underlig fråga. när slutar barn kissa på natten?
  • Rulltrappa

oj, det är nog väldigt olika. jag har gått upp och kissat på natten så länge jag kan minnas. min 3-åring är visserligen blöjfri me han går upp och kissar minst en gång per natt.

• strojes

alla mina tjejer har nog slutat kissa på natten tidigt. mina yngsta är 2 nu och deras blöjor är torra när vi vaknar. stora tjejen var nog också torr vid den åldern på nätterna. men det gäller ju att hon måste kissa innan hon lägger sig annars vaknar hon och är kissnödig på natten.

• cicci85

min sonj slutade med det vid 2,5 år. Han går aldrig upp på natten och kissar.

• LillSkruttet

Lilltjejen slutade med blöja på natten i höstas, så hon var 2,5 år gammal. Hon kissar sällan på natten, men det händer att hon vaknar och vill gå på toa. Men oftast kissar hon på morgonen när hon vaknar till lite mer.

Mamma till underverket Tyra Linnea född 21 mars 2007
  • jessamy

Hej.
    Tack för era svar =) Har funderat på det ett  tag eftersom blöjan är SPRÄNGDFYLLD på morgonen :) Tänkt hur ska hon kunna sluta med det här =) hehe.

rulltrappa: Du de e tur att du är blöjfri :)

• Smilla75

Min dotter, som snart är 4 år har nattblöja. Den är tung på morgonen. Hon var tre år när hon slutade på dagen och lite omogen så jag tror det kan vara en mognadsfråga.

• HopeNeverFades

min son är  2 år och jag måste byta en (ibland 2ggr) på natten. Den är så full och många gånger har det läckt. känns som en evighet innan han kommer vara torr på natten. :/

• jessamy

Men förhoppningsvis blir hon torr på dagen snart :) eller ja innan de här året är slut kanske =)

• Sodaspring

Anthony slutade kissa på nätterna när han var ca 1,5 år. Var blöjfri på dagtid när han var 2,5. Pratade med hans läkare om det och hon sa att man kissar inte när man sover, så om barnen kissar så vaknar de till lite...

Kian som är 2 år och 2 månader vaknar fortfarande med blöt blöja på morgonen...

ღAnthony jan 06ღKian nov 07ღ
  • jessamy

Vilka fina namn du har på dina barn sodaspring.
    Ja min dotter vaknar MASSA på nätterna så kanske därför :)

Men som sagt:) var mest en fundering :)

• Lekia

Sodaspring; min äldsta son heter också Kian
    Han slutade med nattblöja innan han fyllt två. Dottern när hon var ca 2½. Mina två yngsta är bara 3 mån ännu.

• strojes
    jessamy skrev 2010-01-09 15:34:19 följande:
    Hej. Tack för era svar =) Har funderat på det ett  tag eftersom blöjan är SPRÄNGDFYLLD på morgonen :) Tänkt hur ska hon kunna sluta med det här =) hehe. rulltrappa: Du de e tur att du är blöjfri :)
    Hur mycket dricker hon på kvällen de sista 2-3 timmarna? Ju mer de dricker på kvällen ju större är ju risken att de behöver kissa under natten. I så fall är det ju bra om man kan se till att de dricker mer under dagen istället så det går att dra ner på drycken frammåt kvällen.
  • jessamy

Skydiver: Hon dricker ju välling innan hon somnar. Vill inte ta bort den heller, inte ännu. Jag hinner det tids nog :)
    är ingen brådska heller:) men funderade.

• Catriiin

Dottern har ganska ofta torr blöja på morgonen redan nu. Sedan när hon sätter sig på pottan när hon vaknat så kissar hon jättejättemycket. Om man inte sätter henne på pottan inom 10 min efter att hon vaknat så blir blöjan blöt istället. Hon är 19 månader.

• jessamy

Min dotter har blööööööööööööööt blöja på morgonen och oftast kommer det i pottan med direkt hon vaknar.

Mamma till Heaven.
  • Meli

Det är nog väldigt olika. Min äldste har aldrig kissat ner sin säng. Han blev blöjfri på natten när han var ca 3 år.
    Vet att han vaknade till när vi flyttade över honom för natten och att jag då försökte få honom att kissa. Det kom aldrig något. Han kissar helt enkelt inte på nätterna. Och inte har han bråttom på morgonen heller.

Dottern tror jag börjar sluta nu, det händer att blöjan är torr, hon är lite över 3.

Själv kissar jag varje natt, så det är nog väldigt olika. Är det barn som kissar på nätterna så tar det ju längre tid eftersom de då ska vakna och gå upp och kissa.

Mellan 3 och 4 år tror jag de flesta slutar med nattblöjor.

• Mölndalstjej 83

Min lille slutade med nattblöja vid 2.5 år.Han dricker välling både kväll och morgon, sen när han varit vaken ca 30 min så kissar han mängder. En riktig festblåsa helt enkelt.

Men det är nog olika. Jag har alltid kissat 1 gång varje natt.

Svar på tråden Kanske underlig fråga. när slutar barn kissa på natten?