Anhebo skrev 2010-01-11 21:45:52 följande:
Nu är det bokat och klart. Hoppas på att det ska gå några bussar från Almyrida då, ifall vi blir sugna på en utflykt till Chania eller någon annanstans. Ja, jag kan tänka mig att taxibilarna kör i full fart... Vi får se om vi vågar oss på det. Ska bli härligt att åka i alla fall! Några tips på resturanger, utflyktstips eller liknande? Tar gärna emot förslag, har inte varit på Kreta förut men har varit i Grekland flera gånger.Hur är vädret i maj-juni?
Tror nog de ska gåbra =) alla taxis kör ju inte så, senast åkte vi med en gubbe som sa att han tycker 70-80var bästa hastigheten man borde aldrig köra över de. och låg i de heela vägen (ca 1tim i vanligafall, motorväg). Bussar borde ju gå eftersom chania är ganska stor stad.
Jag har inte så bra koll på kreta överlag, bara rethymnon eftersom de är här jag bor. Men kolla in på
kalimera.nu där finns massa folk som kan kreta utan och innan =)
Maj-juni är bland de bästa tycker jag, då har de inte hunnit bli sådär SUPERvarmt, men de är solsäkert, varmt och man kan sitta ute på kvällen. I maj kan de dock vara lite kallt i vattnet fortfarande.