• Frisören

Barn med astma/förkylningsastma DEL 6

Hej!
    Dags för en ny tråd där vi vädrar tankar, känslor och erfarenheter kring våra barn med astma/förkylningsatsma.

Läsvärt:
    www.astmainfo.nu
    www.astmaoallergiforbundet.se/
    www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer

Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m45326669.html

Välkomna gamla som nya!

Frisören: Karisma 070405 och Havana 081010
    lille08: William 080826
    3busfrön: Johanna 070512¨
    Krakerl: (Tuva 060521 ) Moa 081021
    Cattis40: My 060608
    IdaTörnrosa: barn i nedre skolåldern.
    Maj bebis: Nellie 060513
    JohannaW81: Liam 070417, (Linn 080712)
    Majros: Ronja 071119
    hoppsan06: Felix 060811, William 080303, Viktor 080303
    Schnappi i magen: Izabelle 060726, Mino 080328
    troll77:Moa 050616
    Myran08: 080304
    TeZs: Oliwer 051207, Felicia 070709, Elias 081221
    happy2: Sebastian 030415, Kevin 050208, Alexander 070130
    Piiiip: Signe 021022, Ingrid 041114, Albert 070508
    Lindizz: Nova 050411 och Liam 080502 och ( Linus 03 och Engla 06)
    Fru Öland: Son 050901
    IdaN:Casper 2005 och Emilia 2007
    Mars2007: Emma 070330 och Elias 081121

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 18:10
    Ny tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-309/m51707152.html

Jag har tagit bort listan som vi hade över alla barnen. Det kändes lite lönlöst eftersom det ändrar sig hela tiden, men vissa av oss består=)

• Svar på tråden Barn med astma/förkylningsastma DEL 6
  • Frisören

Hej. Dags för en ny tråd då!

Synd att jag missade att den gammla gått ut=( Hoppas vi kan hjälpas åt att informera medlemmarna av denna tråd att det finns en ny tråd!

Ni som hade inboxat mig har jag lagt till, välkommna{#lang_emotions_flower}

• Myran 08

Oj, rena slumpen att jag såg den nu.

Vilken tur att jag såg den.

Här händer det bara mer skit med min sjukdom, får se hur allt slutar nu. Orkar snart inge mer. Vill bara vara frisk och njuta.

Hoppas det är lugnt på er front.

Kram på er

• Frisören

Myran: Nääää{#lang_emotions_frown} vad jobbigt! Jag hoppas verkligen det vänder snart! Förstår att det känns tufft nu, men håll ut!!!!

Vilken tur att du såg tråden då=) Jag missade (som vanligt) att skapa en ny TS innan den gamla gått ut, jag hoppas alla hittar hit...

Här hemma är det stabilt. Vi väntar på lungfunktions undersökningen. Annars är allt bra faktiskt. Tror att de svåra anfallen är ett minne blott för oss (så länge vi inte åker på skräp virus så som RS osv. ) så kan vi nog räkna med att klara oss hemma.
    Helt underbart! Vi var ju inlagde mååånga ggr och sökte akut... minns inte hur många men över 15ggr tror jag det var detta under 6 mån tid! Så det är en otrolig skillnad{#lang_emotions_smile}

• IdaN

Åh tack jag letade efter tråden igår men hittade ingen.

Myran 08 hoppas att det blir lugnare hos er snart{#lang_emotions_flower}

• Frisören

Sådär! Nu har jag gått igenom hela listan och skrivit att det finns en ny Tråd. Två av de gamla sign. finns ej verkar det som så de får tas bort vid nästa TS.

• IdaTörnrosa

tack frisören! nu har jag också hittat hit. Vi har det rätt lugnt här hemma. Får se nu vad som sker efter jullovet. Å sedan ska även den andra sprutan tas snart åter står å se vad för reaktioner som kommer denna.

• 2små2stora

Här är det rätt lugnt just nu men nästa vecka börjar dagis igen.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • norgesessan

Har varit med i nån förkylningsastma tråd för länge sen. Har en 4 åring med förkylningsastma, just nu luftvägskatarr (vet inte helt vad det innebär, ska läsa lite på nätet). Sen har vi en strax 7 åring som hade förkylningsastma tills han var 2, blev symptomfri, sen kom det tillbaka när han var 5.5 ungefär. Det är dock ganska milt i hans fall, mest hosta.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Cattis40

Tack, frisören för länken om nu tråd!
    Här har det varit så mycket bättre sedan vi för några månader sedan fick klart för oss vad hon är allergisk mot och då tog bort det från kosten! Ingen hosta mellan förkylningarna alls, inte ens ute när hon leker när det är så kallt. Mycket piggare överhuvudtaget och färre förkylningar + mycket mindre behov av mediciner när hon väl blivit förkyld (2 ggr på hela hösten och vintern). Har kunnat lägga bort pariboyen och bara behövt nebunetten. Tänk om vi förstått långt innan att hon var allergisk mot ägg, mjölk m.m. Läste någonstans att många av barnen med infektionsutlöst astma har allergier. Eftersom Mys allergier mest yttrat sig som hosta och astma så var det ju svårare att förstå att det till stor del berodde på saker hon inte tålde.

Norgesessan; vad tror de att det beror på att det kom tillbaks för din stora son? Har det blvit bättre för din 4-åring nu när han är så stor?

Myran; vet inte om jag missat; vad är det du har; också astma?

Svar på tråden Barn med astma/förkylningsastma DEL 6