• bodimit

vad för anställningstyp?

har jobbat deltid och bara vid behov. alltså, min chef talar om för mig en vecka innan jag skall jobba vilka tider & så.men jag har inte fått någon anställningsbevis. (men jag har fått min lön så han försöker inte lura mig.) men om jag skulle kräva ett anställningsbevis vad skulle jag "klassificieras" som?

någon som vet?

• Svar på tråden vad för anställningstyp?
  • UnderYtan

Intermittent anställning skulle vi använda oss av på min arbetsplats.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • hemljuvahem

timanställning .. (?) behovsanställning (?)

Antar att h*n betalar dig svart eftersom du inte får något anställningsintyg? Skriver man inte på sådant?

• bodimit

ok. är det nån som vet vart man får tag i en sen anställningsbevis blankett där det står intermittent på? jag har kollat runt lite men hittar bara blanketter där det står vikarie, tillsvidare, visstidsanställning osv. Jag jobbar i butik. har det nån betydelse ifall man kan var intermident anställd?

• bodimit
    hemljuvahem skrev 2010-01-09 12:31:42 följande:
    timanställning .. (?) behovsanställning (?)Antar att h*n betalar dig svart eftersom du inte får något anställningsintyg? Skriver man inte på sådant?
    nej jag jobbar inte svart. jag får riktig lön och betalar skatt. Han är bara rädd att binda upp sig eftersom han råkat ut för några "idioter" förut som inte skött sitt jobb.
  • UnderYtan

Det är ju arbetsgivaren som ska hosta fram en blankett.

?*¨*?.¸¸❤ 10 maj ❤¸¸.?*¨*?
  • bodimit
    SunnyDay skrev 2010-01-10 18:14:08 följande:
    extra/vid behov
    men finns det anställningsbevis på papper där det står extra/vid behov är vad jag undrar?
  • SunnyDay

Om allt hade gått korrekt till skulle ni på din första arbetsdag satt er ner tillsammans och skrivit in alla dina personuppgifter i anställningsbeviset, och ni skulle ha skrivit ut två originalkopior som skrivs under av både arbetsgivaren och arbetstagaren. Sen borde du ha fått ett av papprena och arbetsgivaren behållit ett i sin dokumentation.

Säg till att du vill ha ett anställningsbevis! Om anställningsformen är extra/vid behov sätter sig inte din chef i någon konstig sits i och med att han inte lovar dig någonting utom att de ska ringa in dig vid behov.

Tror till och med att det är olagligt att anställa någon utan att skriva ett anställningskontrakt!

• SunnyDay

Fast kom på en grej... Om du jobbat deltid (tex. arbetat i snitt 20 timmar i veckan i 6 månader) så MÅSTE arbetsgivaren ge dig en deltidsanställning på 20 timmar i veckan. Vet inte om det är så inom alla brancher, men kolla upp detta med ditt fack.

Du kan ju ringa facket och kolla ang. anställningsbeviset också!

• vintjej
    SunnyDay skrev 2010-01-10 20:58:16 följande:
    Fast kom på en grej... Om du jobbat deltid (tex. arbetat i snitt 20 timmar i veckan i 6 månader) så MÅSTE arbetsgivaren ge dig en deltidsanställning på 20 timmar i veckan. Vet inte om det är så inom alla brancher, men kolla upp detta med ditt fack.Du kan ju ringa facket och kolla ang. anställningsbeviset också!
    Jo, enligt praxis är det ju så när AG sjabblat och inte skrivit ut något anställningsbevis. Tillsvidareanställd m a o.:)
Svar på tråden vad för anställningstyp?