• Anonym

Ni som opererat brösten eller har en åsikt. Funderar på att göra det.

Hej,

Efter att jag fått barn, gått ner i vikt och ammat länge har mina bröst blivit ganska ''tomma''. Jag funderar på om jag ska operera dem men är egentligen emot den typen av plastikoperationer, särskilt när man lägger in ngt främmande i kroppen, tex. silikon. Men jag funderar ändå, för jag skulle vilja ha tillbaka mina bröst som de var innan jag fick barn.

Hur känns det att ha något inopererat i sig? Känns det inte jobbigt att få komplimanger för sina bröst när man vet att de är fejk? Eller blir de som en del av en själv? Ni som gjort det, är ni nöjda eller ångrar ni er? Vad säger andra om era bröst? Din partner? Har hans syn på dig ändrats? Syns ärren mycket? Och hur känns det med ärr, blir det inte ngt man skämms för?

Finns det några andra alternativ än silikon? Varför kan man inte bara ta fett från ngt annat ställe på kroppen och lägga in?

Alla tips och åsikte är välkomna!!

• Svar på tråden Ni som opererat brösten eller har en åsikt. Funderar på att göra det.
  • Anonym

Spontant tycker jag du låter ALLDELES för osäker på dig själv för att göra en sådan operation. Det spelar väl ingen roll vad någon annan tycker?
    Man gör det för att man själv vill, punkt.

Vänta några år, och satsa istället på att bli mer trygg i dig själv så att DU och bara du kan stå för ditt beslut sedan när du blir ifrågasatt, för det BLIR man.
    Brösförstoringar sticker som fan i ögonen på folk, i synnerhet på andra kvinnor.

Jag opererade mig -05 av rent egoistiska skäl. Jag försvarar mig eller förklarar mig ALDRIG inför någon angående det, eftersom jag anser att min kropp och mitt utseende och vad jag gör med dessa är min angelägenhet.

Om man som du är så pass bekymrad över andras åsikter så är man inte mogen för ett sådant ingrepp.

• Anonym

Jag sitter lite i samma sits och har likande tankar. Nu efter 2 barn så kommer brösten inte se kul ut (ammar fortfarande). Jag är ganska säker på att alla negativa delar med en op ändå kommer väga upp i gämförelse med hur dåligt jag kommer må av mina förstörda tuttar.

Tittar nog på alla program som finns om skönhetsop och har läst en hel del på nätet.
    Det går att öka volymen på brösten med en "filler" (man sprutar in typ collagen eller nåt?) men det är inte så mycket man kan lägga, ev inte tillräckligt för den effekt man vill ha. Sen så försvinner detta ämne på ett par år så man måste fylla på då.
    Läste att en ny metod är på väg där man sprutar in fett (som du skrev) men den finns inte än och jag vet inte när den är här. Låter dock som en dröm..haha..ta gärna fettet på min mage och lägg det i boobsen ist.

Får se hur marknaden ser ut om ett par år för nu ammar jag och kommer nog göra det iaf 6 mån till sen ska man ju vänta minnst 4-6 mån efter amning + att jag måste få tag i pengarna.

Många tycker koksalt är ett naturligare val men jag kommer nog köra på gelehallon (silicon) Höljet på koksalten är ju ändå i silicon och sen så tycker jag det verkar som att det lättare blir "rippling" effekt med koksalt. Vilket som känns naturligast att klämma på verkar vara väldigt olika åsikter om. Fan, att man inte kan få klämma lite på någon

• Anonym

det finns andra sätt , precis som du skriver , man tar fett från övriga kroppen och sprutar in där man vill ha det :) vet ej ännu hur pass beprövad metode är?
    body jet kallas det.

• Anonym

Body-Jet (WAL), en ny metod att skulptera sin kropp, lanseras nu hos Stureplanskliniken. Metoden är en skonsam vattenassisterad fettsugning och fettransplantation i kombination, där man i lokalbedövning skulpterar kroppen med minimal konvalescens och obehag. Man kan ta fett från mage eller lår och flytta till bröst eller stuss. Det är den första metoden som möjliggör äkta kroppskonturering där patientens eget fett effektivt kan användas för transplantation. Stureplanskliniken är sedan tidigare ledande inom bröstförstoring med Macrolane, en naturlig och enkel injektionsbehandling där patienten är vaken under behandlingen. Med denna nya metod erbjuder Stureplanskliniken nu även bröstförstoring med eget kroppsfett.

• Anonym (NÖJD!)

Jag har alltid haft stora bröst, men de gick förlorade efter viktnedgång och amning.
    Jag gjorde gelehallon och samtliga lyft ( 48000kr) och jag tycker det är värt varenda krona. Jag pratar aldrig med folk om detta och numera så tänker jag inte heller på att jag har opererade bröst. Det är liksom MINA bröst. Det har lyft mitt självförtroende att kunna se min kropp i spegeln och tycka att den är vacker.
    1 gång fick jag frågan: Är det dina bröst?
    Ja, i det är det verkligen, svarade jag. punkt slut. Man har inga skyldigheter att redovisa för någon annan än sig själv. Men tänk igenom. Gör lista för positivt och negativt. Väg!

Har även ammat barn nr 2 med mina silkonbröst och det gick fint! Inga problem. Kommer jag att göra med 3:an också. OM jag lyckas få en 3:a

Alla kläder sitter toppenbra.

• Anonym (NÖJD!)

Peter Cosmo heter geniet bakom mina härliga, fasta, fina tuttar. Dessutom ser de väldigt naturliga ut..

• Anonym (NÖJD!)

Kan även tillägga att jag aldrig varit förtjust i plastikoperationer och faktiskt lite sett ner på alla Plast-lisor.. Men i mitt fall var det som att förlora en kroppsdel. Det kändes tomt och inte som jag utan mina fylliga bröst. Jag fick alltså tomma påsar med stora bröstvårtor på. Riktigt avtändande på en 28 årings kropp. Det såg ut som att man hade klistrat ditt tuttarna från en riktigt gammal tant. Blä!! Jag tog foton för mi egen skull. Och de få gånger som jag ifrågasatt migsjälv och om det verkligen var "sååå farligt" så har jag tagit fram mina gamla foton. Jissses, vad jag är glad för att jag vågade. ALDRIG ångrat mig

• Anonym (NÖJD!)

Men det gör ont som fan första dagarna. Men har man fixat att föda barn så fixar man detta också

• Anonym (Tummen upp :-))

Här är en till som tycker att Dr Peter Cosmo är heelt underbar!
    Jag op mina bröst 2005, jag la in gelehallonimplantat och gjorde samtidigt lyft. Direkt när jag vaknade och tittade ned så kändes de som mina . De är en del av mig.
    Jag har inte ångrat mig en sekund .
    Är man bara jättenoga med att tejpa ordentligt, och länge, så blir ärren minimala och de syns knappt.
    Mina bröst blev precis som de var innan jag fick mina barn, ser lika naturliga ut och är lika fasta och fina.

• Anonym

hur är det att sova, sola på mage efter op?

• Anonym (Tummen upp :-))
    Anonym skrev 2010-01-09 20:01:43 följande:
    hur är det att sova, sola på mage efter op?
    Precis som innan!
  • Anonym
    Anonym (Tummen upp ) skrev 2010-01-09 20:05:16 följande:
    Precis som innan!
    är det verkligen sant?

det är det enda som gjort att jag tvekat. jag är en magsovare och har varit rädd för att sömnen ska störas om jag ska behöva sova på mage resten av livet...
Svar på tråden Ni som opererat brösten eller har en åsikt. Funderar på att göra det.