Siphra skrev 2010-01-09 17:36:47 följande:
Ja just nu är Iza väldigt vanligt i min fåtölj. Hon är en blåögd ragdollkatt, döpt efter en kvinna i Grottbjörnensfolk serien. Det är ju på sätt och vis en kortform av t ex Isabella eller Lovisa. Jag tycker att alla namn med is- är vackra. och min dotter har själv gett sig namnet Isinia. En del kanske tycker det låter kallt, istapp... Men jag tycker det låter friskt. Och titta dig i spegeln när du säger Isa. Visst ser du glad ut? Är du gravid eller har du träffat flickan. Känn in , vad verkar hon heta? Vad ska hon heta i efternamn? Se till att det flyter. Är ni fler som ska bestämma, typ den andra föräldern...
Gillar egentligen inte Isabella eller Lovisa, men tror att det är för att jag känner för många som heter det och har gjort det under min uppväxt. Däremot har jag alltid haft Elvisa som namn till framtida barn men har nött det så mkt i tankarna så jag har tyvärr tröttnat=(
Jag tycker som du och håller med om att det låter friskt! Inte kallt alls. Men förstår om folk tycker det..
Tack för ditt inlägg, fick mig att fundera! Och jag ser glad ut, min sambo gillar namnet och det låter bra med efternamnet=) Det kan vara en Isa som ligger i magen!