Hemligt förälskad (långt)
Jag har gått och kärat ner mig totalt i en kollega. Det sa bara klick första gången vi såg varandra (för mig iaf) och jag har haft jättestarka känslor för honom sedan dess. Han är helt otrolig, jag har aldrig mött en man som är så bra/fin/logisk/öppen/driven/hjälpsam/lojal...ja jag kan fortsätta hur länge som helst.
Problemet är nu att han har flickvän, sambo ja han är FÖRLOVAD! =(
Nu jobbar vi inte ihop längre men vi träffas flera gånger i veckan ändå (han kommer till min stad trotts att vi bor flera mil isär) och hittar på roliga saker bara han och jag. Jag vet inte hur jag ska tolka honom alls, han verkar lycklig i sitt förhållande med sin fästmö, men vi kommer så himla bra överens. Varje gång vi träffas blir jag bara mer och mer kär och det känns så frustrerande att inte kunna få honom. Han har sagt att vi klickar, och att jag är hans typ av tjej, men jag vågar inte tolka det som att han har likadana känslor som mig? Han är inte den typen som skulle vara otrogen mot sin fästmö. Jag brukar inte ha kill-kompisar så jag kanske tänker helt knäppt, men varför vill han träffas så ofta om han inte är intresserad av någon slags relation? (han är ju trotts allt en MAN om man får säga så)
Jag har en tendens att alltid hamna i kompisfacket och alltid vara olyckligt kär i killar jag inte kan få!
Jag ville mest skriva av mig, jag vet inte hur jag ska göra.
Borde jag sluta träffa honom helt så att jag kan gå vidare?
Borde jag shocka honom och berätta hur jag känner?
Jag respekterar honom för mycket för att förstöra hans förhållande med sin fästmö genom att försöka förföra honom eller liknande desperata försök.