• xoxonathalie

Hur får man igång bebis i magen?

Är gravid i vecka 26 o idag kände jag mig jätte konstig blev super yr o svettig o illamående när ja satt på toaletten så lärade lägga mig på golvet.

Har precis kommit hem från en utlandsresa (kom hem i onsdags) är orolig att ja kan ha blivi sjuk eller nå. Kanske är ja bara nojjig..

Hur som helst min fråga är hur får man igång dem i magen? så att han börjar röra sig?
    Han har knappt rört sig alls idag om ens något...{#lang_emotions_frown} Annars så brukar han hålla igång när ja lägger mig ner eller sitter.

• Svar på tråden Hur får man igång bebis i magen?
  • LML

Sätt båda händerna på magen o skaka om den ordentligt. Då ska du se att den vaknar till liv :) Eller drick kallt vatten. Min vaknar så fort ja ställer min temugg på magen. Han trivs inte alls med det tror ja :S

• Lady Gaga

får du inte igång bebisen så bör du nog ringa förlossningen.

I used to be Hikaru before I got run over.
  • lindapettersson

ät is funkar varje gång :)

• xoxonathalie

Har inge is hemma men har provat både iskallt vatten o glass men han ligger helt stilla

• Weezy

hög muik imot magen gärna en högtalar...

ät kallpommes ist, för is el annat som inte är rått kött...
    glass...

annars ring till förlossningen

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • xoxonathalie

jodå han har rört sig :). tror han är en liten slöis just nu

• viseversa

mobil telefon med hög ringsignal OCH vibration mot magen har funkat för mig. eller ruska om magen ganska rejält!

• xoxonathalie
    viseversa skrev 2010-01-10 14:38:10 följande:
    mobil telefon med hög ringsignal OCH vibration mot magen har funkat för mig. eller ruska om magen ganska rejält!
    ja haha det var det jag testade dock inte vibration men högsta ljudet på o det funkade =)
Svar på tråden Hur får man igång bebis i magen?