• Flutterby

Någon som minns "tomatringar"?

Hejsan!
    När jag var ung(yngre ) så fanns det ett snacks i stil med jordnötsringar(fast ej med jordnötter i)som hade smak av tomater och kryddor, supergoda! Någon mer som minns och saknar dessa snacks? Jag tror det var OLW som gjorde dem och detta var på 80-talet.
    Sedan tycker jag att Estrellas ostbågar var jättegoda på 80-talet, sedan måste de ha ändrat receptet.

• Svar på tråden Någon som minns "tomatringar"?
  • oOLillaJagOo

Kommer inte ihåg tomatringarna, men kommer ni ihåg jumbo-ostbågarna?! Vart tog dom vägen?! :) För visst fanns dom, eller har jag drömt det? :)

• FH Mamma

inte någon aning men testa att maila olw

• Flutterby
    oOangelicaOo skrev 2010-01-10 10:21:44 följande:
    Kommer inte ihåg tomatringarna, men kommer ni ihåg jumbo-ostbågarna?! Vart tog dom vägen?! :) För visst fanns dom, eller har jag drömt det? :)
    Jo, dem minns jag! Sedan fanns det sourcream-bågar ett tag också! Ganska äckliga.
  • mrsIce
    Flutterby skrev 2010-01-11 08:48:09 följande:
    Jo, dem minns jag! Sedan fanns det sourcream-bågar ett tag också! Ganska äckliga.
    Finns inte de som ringar nu för tiden? I en röd påse?
  • Flutterby
    mrsIce skrev 2010-01-12 17:28:36 följande:
    Det gör de kanske.
  • segnälkab
    mrsIce skrev 2010-01-12 17:28:36 följande:
    jo.. eller sourcream union eller nått i den stilen
  • Robero74

Självklart kommer jag ihåg dom. Det var mina favortisnacks.

Anledningen till att jag ens hittade denna tråden är för att jag satt och googlade för att se om det fanns något liknande nu. Kan inte förstå hur dom kunde ta bort dom. Går inte ens att jämföra med vanliga jordnötsringar, så löjligt mycket mer smak och så mycket godare.

/Roberto

Svar på tråden Någon som minns "tomatringar"?