• Anonym (kliar)

Klåda av ssri?

Har nu provat två olika ssri och får en otrolig klåda över hela kroppen. Har ätit två sorter tidigare och inte fått klåda av dem då - en av dem har jag provat nu. Läste att klåda kan vara en biverkning men tänker också att det kan vara en allergireaktion. Nån som fått klåda av ssri - fortsatte ni äta oc det gick över sen? Har ni fått av vissa men inte av vissa?

• Svar på tråden Klåda av ssri?
  • Anonym

Kanske...kan va av ssri eller nån av alla andra jag äter.
    Framförallt i hårbotten.
    Verkar INTE gå över....kliat 1 år.

• Anonym (kliar)

Hmm.. Ok. För mig kliar det på hela kroppen sjukt mycket. Sen när det börjat klia runt munnen (och lite i) har jag slutat på läkares inrådan.

Tycker att det är så konstigt att det kan komma nu när jag ätit tidigare utan detta problem.

• Anonym

Kliade som satan när jag fick min första medicin, men nu har jag fått en annan och har ingen klåda. Håller med om att det är skitjobbigt rent ut sagt!

• Anonym

Fick extrem klåda vid för snabb utsättning av SSRI det slutade aldrig och kliade över hela kroppen, alltså jo det slutade men det höll på i två dagar och jag befann mig i buschen med stängt apotek så det slutade inte förräns jag överdoserat antihistamintabletter!! ;)

• Anonym (kliar)

Hm. Ja det känns inte som att det kommer sluta klia direkt när det inte dämpats efter två veckor. ska prova något annat får se om det hjälper.

Svar på tråden Klåda av ssri?