Jag testade googla igen och hittade detta svaret. Frågan var från en kille som börjat på GI-diet och börjat äta lite nötter på morgonen och fått gul avföring.
Svaret
"Det stämmer att den gula och lösa avföringen sannolikt har att göra med att lever och galla inte har kapacitet efter de behov som råder. Troligtvis finns det ett samband med nötterna du äter och detta. Det kan du enkelt kontrollera genom att inte äta nötter under ett par dagar. Visar det sig att det är så kan du prova med att blötlägga nötterna i minst 30 minuter innan du äter dem och se om avföringen blir mer normal. Räcker det inte med detta bör du överväga att minska dosen nötter alternativt inta bittra örter för att stötta lever och galla vid dessa måltider. Exempel på bra sådana örter är: älggräs, kronärtskocka, maskros och mahonia. Dessa kan finnas i form av te men även i tinktur på flaska.
Med vänliga hälsningar,
Madeleine"
Jag kommer att skänka min sista dagsranson till min pojkvän. Hälsan först! Hoppas denna tråd kan hjälpa någon annan. Det var därför jag gick tillbaka och skrev in svaret jag googlade fram.