• Anna björk84

Föskolor i tyresö

Hej!

1 mars ska jag och min 2½ åring flytta från bromma till granängsringen i tyresö, skulle gärna ilja ha lite tips och synpunkter på förskolor där i närheten=)?

Tack för svar!

• Svar på tråden Föskolor i tyresö
  • LullanK

Känner främst till Bergfoten där min underbara syster jobbar. Erfaren och superduktig förskollärare. Vet att den förskolan är bra. Det finns nog några närmare men kan inte säga något om dem då jag inte vet.
    Speldosan går min son på, han är 2.9 år. Den ligger en bit ifrån ringen.
    Har hört att Gunghästen som ligger i närområdet inte ska vara så bra, men det är mest ryktesvägen.

Har du kollat på Tyresö Kommuns hemsida tyreso.se? Gör det annars, där kan du se vilka förskolor som finns i närheten och förhoppningsvis läsa lite om dem.

Lycka till med flytt, ny förskola och hela baletten!

• Jey83

Jag har också hört att Bergfoten är väldigt bra.
    Min son går på Dalstugan och jag är jättenöjd. Fanstastisk utegård och underbar personal. Det finns förstås förskolor närmare granängsringen, men det är ändå inte sååå långt, kanske tar 10-15 min att gå. Hade sonen på Gunghästen tidigare, men var inte alls lika nöjd där.

tyreso.se som LullanK rekomenderade är jättebra!
    Lycka till!

• Krillan9

Hej hej

Min son har just börjat på Gunghästen. Vi var runt o kollade på tre olika förskolar innan vi bestämde att M skulle börja på den. Gunghästen var den förskola vi var mest skeptiska till ( den ligger i närheten av systembolaget och centrum ) men efter att ha varit där och hälsat på och träffat den underbara personalen ( som dessutom försäkrade oss att de aldrig sett till några a-lagare uppe vid fs ) så var valet självklart!
    Jag kan varmt rekomendera den!

Svar på tråden Föskolor i tyresö