• Anonym (Less)

Utbetalningsavi från bankgirot, försvinner pengarna?

Min klant-karl har glömt att hämta ut rest-pengar från vår bilförsäkring (vi sålde bilen och fick pengar tillbaka) och det står "inlöses i bank senast 2009-11-30".

Försvinner pengarna eller får han en ny utbetalningsavi? Det handlar trots allt om ett par tusenlappar.....

Nån som vet??

Tack på förhand!

/En less tjej!

• Svar på tråden Utbetalningsavi från bankgirot, försvinner pengarna?
  • Licens To Kiss

Dom är borta. Är bäst före datum på avierna.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 37+1 (BF 29/1-2010)
  • Amelica

Hej, jobbar på bank och hanterar sådant jämt...det kommer ett nytt utbetalningskort men du kan ju alltid kontakt dem som du fick avin ifrån och be dem skicka en ny för de kan se att ni inte löst ut den ni fått, då makulerar de den gamla....

• Licens To Kiss

Giltighetstiden är borta alltså. Vet inte om ni kan få en ny avi i ju försej då dom ser att avin inte är förbrukad och pengarna inte uttagna.

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 37+1 (BF 29/1-2010)
  • Amelica

De skickar ut en ny men frågan är när för det finns ingen tid som de måste skicka det inom för att de har egentligen gjort sitt när de skickade den första men ring dem för säkerhets skull...det har funnits fall där företaget ber dig att du skickar tillbaka den gamla avin så att de slipper leta om pengarna är uttagna, så påskyndar det hela processen med att de skcika en ny till dig...

• Maria40

När sista dagen på utbetalningsavin passerat, så skickas pengarna tillbaks till avsändaren. Hur avsändaren sedan hanterar det (skickar en ny utbetalning eller ej) är säkert olika.

Ring försäkringsbolaget och förklara vad som hänt.

• Anonym (Less)

Vad bra!! Tack för era svar, då ska jag be honom ringa till dem imorgon och att han erbjuder sig att skicka tillbaka avin till dem för lättare administration. Det kanske gör dem lite mer medgörliga!

Trevlig kväll {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden Utbetalningsavi från bankgirot, försvinner pengarna?