För det första grattis till det kommande äktenskapet.
Jag och min make gifte oss 2 augusti 2008 ute.
Första rådet jag vill ge är att ha en reservplan. Det hade inte vi, men mina svärföräldrar hade det vilket jag är överlycklig över. För det började dugga lätt under vigseln vilket var romantiskt. Men sedan efter spöregnade det, inte lika romantiskt. Sakta men säkert gick finkläderna över till varamare kläder.
Ni som gift er utomhus eller hemma, hur var era bröllop? - Vi hade en helt underbar bröllopsdag den dagen vi gifte oss. Kunde inte bli bättre förutom vädret då (kommer till det). Vi gifte oss i stugan så vi skulle ha sagt "Ja" uppe på en vall, men vädret ville inte riktigt det tyvärr. Så det blev på den Stora altan vid stugan istället.
Vad åt ni? - Vi hade exotiskplanka till middag och till efterätt hade vi bröllopstårta.
Hur satt gästerna under vigseln? Ursprungsplanen var att ta med stolar till de äldre/krämpor etc som inte klarade av att stå under den stunden. Men det blev att mina svärföräldrar hade ordnat partytalt som de hade satt upp utifall regnet skulle visa sig på vår dag. Då hade de ställt upp stolar som alla kunde sitta på, så det var bara vi och prästen som stod upp.
Vad spelade ni för musik under vigseln? - Vi hade CD-spelaren som spelade för oss. Sedan hade vi en som stod skötte CD-spelaren åt oss. Vi sjöng även psalmer under vigseln.
Vad sades under ceremonin? - Vi hade en vanlig kyrkvigsel, så vi hade präst och såna saker. Kommer inte riktigt ihåg vad som sags då jag var sååå nervös. 
Ett till råd är att samma dag som vigseln stäng av din mobiltelefon och låt någon du litar på sköta sånt som kanske inte ordnar sig riktigt som du (ni) vill. Utan njut av dagen istället och tänk på små saker som kanske inte blev riktigt. Viktigaste den dagen är att ni båda svarar Ja på vigselförättarens fråga.