Min son får blåa fötter.
Har märkt att min yngsta son får blåa fötter då och då. Någon som har nån aning om vad det kan bero på?
Har märkt att min yngsta son får blåa fötter då och då. Någon som har nån aning om vad det kan bero på?
Min son hade oxå det när han var mindre.men det berodde på att han var kall om fötterna så vi tog på honom strumpor
Hans fötter blir blåa när han sitter.
Hur gammal är din son? Jag upplevde detsamma med en väns barn som jag hade på förskolan där jag jobbade, det var just när han suttit i barnstolen till exempel, och han var inte kall om fötterna heller. Men tydligen förklarade läkaren för hans föräldrar att det är sånt som växer bort. De kontrollerade hjärtat på honom, men han var frisk som en nötkärna. :)
Den här grabben var ungefär 15 månader när det upptäcktes. Egentligen borde du ta upp det på bvc, så de kan kolla hjärtat, det är förmodligen ingen fara alls, men det kan vara skönt att veta. :)
Gör det! Det är alltid bra att kolla, men det kan ju helt enkelt vara så att när han sitter ner så stryps blodtillförseln litegrann och att han därför får blå fötter. Kompisens grabb fick det nästan bara när han suttit i barnstolarna från IKEA, de där vita, du vet? Antagligen så tryckte kanten på sitsen mot baksidan av benen så blodet inte kunde rinna tillbaka som det skulle. Men som sagt, det var inget farligt, och det växte bort.
Men kommer det inte när benen är stasade på nåt sätt, t.ex när han sitter stol?