• ssk 09

Sunwing resort Rhodos eller Kreta?

Vi planerar att boka en resa till sunwing resort med vår dotter sju år och en bebis som kommer vara 4 månader i september. Men vi kan inte bestämma om vi ska åka till Kalithea på Rhodos eller Makrigialos på Kreta. Jag vill ju kunna promenera med bebisen när de andra badar.

Någon som har tips?

• Svar på tråden Sunwing resort Rhodos eller Kreta?
  • ssk 09

Puff. Har bokat Kallithea nu på Rhodos 5/9 och hoppas att det är ett bra ställe. Jag vill ju kunna promenera med bebisen medan de andra badar. Har bokat en happy baby lägenhet i huvudbyggnaden. Har inte betalt resan än så det finns chans att ändra sig.

• elisch

Vi har bokat samma ställe 30/5. Tror att det är jättebra! Min föräldrar var där september 08 och sa att det passar perfekt för barnfamiljer

Vi tog en vanlig lägenhet men köpte till (hyrde) matstol, säng och vagn. Dock ska jag ändå ta med mig en sulky då deras inte gick att fälla.

• ssk 09

Vi ska också ta med oss egen vagn eftersom jag inte vill ha den lill* framåtvänd. Vi tog en happy baby mycket för att de har solsängar och parasoll. Bra om bebisen ligger inne och sover. Jag hoppas att det blir bra.

• elisch

Vi hade nog tagit happy baby om sonen varit yngre än 6 mån, men nu kommer han vara 1 år och sover förhoppningsvis bara 1 gång/dag och kanske kan han sova på en solsäng/i vagn på stranden under parasoll eller så får den ena förälder gå upp med honom. Troligen så kommer den förälderna vilja sova middag samtidigt eftersom man har gått upp tidigt på morgonen (vi tänkte ha varannan dag-ansvar). Så vi var inte i behov av uteplats plus att många av bebis-grejerna kändes onödiga. Annars är det ju ett toppen-koncept! Vi ska dock bo i huvudbyggnanden men med balkong mot gården. Har ni beställt till matpaketet med frukost/lunch/middag?

• Kiira

Vet någon av  om de är för kallt o fara dit ni ska i november?? eller har ni något annat restips att fara till med två barn p å  ett och två år... helst i november

• elisch
    Kiira skrev 2010-01-16 19:04:13 följande:
    Vet någon av  om de är för kallt o fara dit ni ska i november?? eller har ni något annat restips att fara till med två barn p å  ett och två år... helst i november
    Jag skulle nog inte åka dit då. Jag tror att kanarieöarna är ett bättre förslag under senhösten/vintern om man inte vill åka utanför Europa.

Det behöver ju inte vara för kallt, men tror att det kan blåsa och regna en del i grekland skulle jag kunna tänka mig.
  • ssk 09

Vi har inte bokat någon mat. Vi var på sunwing resort på Cypern i somras och älskade maten på La Tasca. Jag hoppas att maten är lika god här. Vår dotter åt ju gratis där när vi åt.

• ByggareBob
    Kiira skrev 2010-01-16 19:04:13 följande:
    Vi var där 11-18 okt (Rhodos) och det var sista veckan innan dom stängde igen för säsongen.
  • Duva

Hej

Vi funderade också mellan rhodos eller kreta...Valde sen kallithea Vi var där förra året.
    Är det mikriliagois eller nu vad det heter som ni fundrar på...isf tyckte jag att  buss resan från flygplats till hotellet är alldeles för lång...3 timmar, tycker det räckte med flygtimmarna..

Men på kallithea kan du ju gå runt med vagn, inga problem, finns ju små gångar överallt och jag tror inte ni kommer bli besvikna., vi var där 25aug-2 sep och hade kanon hett...Toppen väder hela tiden.

Själv funderar vi på sunwing i side i år....
    Fråga på om du vill.

Hej Byggare bob

• Piastowska

Har jobbat på Sunwing och även (kort stund) på bägge ställena.

Skulle ta Rhodos helt klart.

Rhodos har mer bebyggelse runt omkring än Kreta som är extremt avlägset och som har dessutom superlång transfer.

Svar på tråden Sunwing resort Rhodos eller Kreta?