• Anna73

Halloween fest!!!

Hallå!!!

Ska ha halloweenfest för min dotter nu när hon fyller år i november.... behöver nu lite hjälp,,, ska ha inbjudningskort ,, vart kan man hitta kort man kan skriva ut typ i A4 format??..

Vill även ha hjälp med sidor med Halloween grejor att köpa???

Massor av tips är välkomna:)
    Kramar Anna

• Svar på tråden Halloween fest!!!
  • AmandaPitkänen

jag har tyvärr inget svar på din fråga, men kanske kan jag få fråga dig när haloween är? *skäms* har så dålig koll på det där...

• halstabletten

Hur gammal är din dotter?

• Wilja

HUr menar du med korten förresten, ska dom vara A4 när dom är klara o vikta, eller ska dom vikas från A4? Ska dom vikas överhuvudtaget? För Panduro o bokhandlar har ju en hel del, o när vi ska ha Halloweensaker brukar vi kolla på leksaksaffärer o liknande. Bor du nära Stockholm är Butterix jättebra.

• Anna73

Min dotter blir 8år,, ja korten ska vara A4 ska rulla dem sen,,, ska heslt finnas här på nätet,,,,

Eller om någon är kunnig och kan hjälpa mig göra eget??? :)

Kram

• Bergtuva

Nej Halloween firas alltid 31 oktober
    Allhelgonahelgen är 5 november.
    Ej samma sak!

• Lady Namárië

Helgen 5 november är det Alla Helgons Dag. Halloween inträffar alltid 31 oktober (om jag inte minns fel). Fast fest har man förstås helst på lördagar.

Här finns ett gratis paket med Halloween-fonter att ladda ner, om du vill göra inbjudningskorten själv:

www.chank.com/freefont_detail.php

• Nikhita

pepparrot

Tack! Det där harjag grubblat över hur mycket som helst!!

• Anna73

Vi ska ha festen den 5 nov på allhelgonahelgen,, det är ju då de döda kommer.

Förra året när hon fyllde 7 kom dödgrävaren och Jason på besök för att se om barnen sköttesig,, som ungarna skrek,,,:) de var riktigt läskigt,,, tänkte göra nåt liknade detta året.....

Ska snacka med grannarna,,,,:)

• Wilja

Jaha, jag trodde du ville göra korten själv från början, litet missförstånd

• halstabletten

Anna73- Jag var på Halloweenfester i ungefär den åldern!
    De "bästa" grejerna jag kommer ihåg:

-Vi fick göra jack-o-lanterns (alltså skära i pumpor som någon vart snäll och gröpt ur innan)

-En hink med kall spaghetti och något som såg ut som rosa slime (antagligen karamellfärg, vatten och mjöl) med små plastgrejer gömda där i. Plastgrejerna var typ miniskelett, små klor som man kunde trä över fingrarna och vampyrtänder. Man fick alltså gräva fram en leksak ur hinken (och sedan skölja av den)

-Lådor iklädda folie med hål där man skulle sträcka in armen. I en var det tex en varmkorv med avklipps ände. Utanför hålet stod det "avhugget finger", ovanför ett annat hål stod det "ögon" och däri låg väl oliver...

-Bål som man fick ta ur en gigantisk "häx"kittel, bålen var riktigt äckelbrun pga blandning av läsk i starka färger.

Dekorationer som du kan köpa är väl främst spindelväv, kanske lite roliga servetter med typ pumpor på, kanske något ljus av den kalibern också.

• Dream Of You

Ang datum.. Den amerikanska halloween firas den 31 okt.. men vi svenskar brukar ofta fira halloween den 5 nov. (även om vi kanske borde fira den 31:a eftersom halloween är något som vi kopierat från amerikanarna).

• Nikhita

Ja men vi firar väl halloween samtidigt som USA?

För förra året var det iaf så på krogarna...

sorry inlägget TS

• Dream Of You

Här var det inte så på krogarna.
    I år är det dubbla budskap Vissa krogar ska ha den 31:a och vissa den 5:e..

• Anna73

Har ni tips eller????

Ska göra inbjudningskorten imorgon,,, om ni är duktiga på sånt på datorn så säg till....

Kraam Anna

• Lady Namárië

Anna 73--> Jag kan lägga upp inbjudan från vår fest förra året på nätet, om du vill titta! Hojta till, så droppar jag adressen i din inbox!

Svar på tråden Halloween fest!!!