Ja, funderar så man nästa blir tokig gör jag ju.
Josefine obducerades men där fanns inga svar enligt läkaren, och inte heller på de blodprover som togs både på henne och på mig. Det finns inget svar där.
Faktorer som jag tror kan ha påverkat, som jag har hittat nu är som "Bordsmulan" skriver om hb-värdet jag hade ett ingångsvärde på 148 det skönk visserligen sedan och jag skulle äta järntabletter, men jag åt också Mitt val kvinna under tiden och de innehåller ju också järn.
När jag väntade sonen för 10 år sedan åt jag inga järntabletter.
Det hela är min teori att det kanske kan ha påverkat. Jag var också utsatt för femte sjukan väldigt mycket under graviditeten. De säger att det inte ska påverka om man inte själv får det. Men jag jobbar på förskola med små barn och vi hade flera fall av femte sjukan, så jag utsattes ju hårdare en vad man tex gör om sitt eget barn blir sjukt.
Jag vet inte vad moderkakan ska väga i vecka 35.
På journalen står det att den vägde 410g, 3 navelkärl, placenta fullständig, hinnor fullständigt.
Jag tror inte heller att det är klokt att börja hårdträna under en graviditet om man inte gjort det innan. Att äta rätt är väl okej men att hålla diet, nä det tror inte jag heller är bra. Till mig sa BM att jag max fick gå upp 9kg, jag gick upp mer allt kom den sista månaden, innan hade jag bara gått upp några kg. Pga ständiga sammandragningar och foglossning blev jag tidigt sjukskriven, och detta gjorde att jag tappade all kondis eftersom jag inte kunde göra någonting i stort sett.
Så nu försöker jag gå ner i vikt, går prommenader för att få lite kondis.
Jag kommer inte att äta järntabletter vid en ev ny graviditet. Jag kommer förmodligen att vara "skit" jobbig att ha att göra med under en ny graviditet.