• lenas funderingar

Ang köpa begagnad studentlitteratur, upplagor

Jag håller på o kikar på begagnad studentlitteratur på nätet..På litteraturlistan från universitetet står det ju författare, titel och år..jag trodde år var detsamma som upplaga..men det är det tydligen inte..så det står inget om vilken upplaga det ska vara på böckerna och köper man fel upplaga blir det ju knasigt! Någon sa senaste upplagan men hur vet man vilken det är? Vill inte köpa fel böcker

• Svar på tråden Ang köpa begagnad studentlitteratur, upplagor
  • tjej87

Står det inte på kurshemsidan så får du nog fråga den föreläsare som är kursansvarig. Hur du vet vilken som är senaste vet jag inte men förmodligen borde det ju vara den senaste som du kan hitta på bokus, adlibris, akademibokhandeln eller liknande...

• Parenthood

Kolla på din lokala studentbokhandel, dom vet precis vilka böcker du ska ha.
    Året anges efter det år boken gavs ut, så om det inte kommit ut mer än en upplaga ett och samma år borde det inte vara någon skillnad. Det bör du kunna se på förlagets hemsida.

Lycka till!

• nano

Beroende på vad du läser till så är det lite olika om vilken upplaga man måste ha. När jag lästa lärarprogrammet så var det ingen större fara om boken var från en tidigare upplaga men ska du ha medicinska verk eller likande är det betydligt viktigare att det är rätt upplaga.

• JA77

Det är ofta inga problem med en äldre upplaga. Nyare upplagor kan ha fler kapitel, men det är sällan informationen i boken ändras. Jag har haft tio år gamla upplagor utan problem!

• tjej87
    JA77 skrev 2010-01-11 19:11:36 följande:
    Det är ofta inga problem med en äldre upplaga. Nyare upplagor kan ha fler kapitel, men det är sällan informationen i boken ändras. Jag har haft tio år gamla upplagor utan problem!
    Fats det beror ju på vad man pluggar. Jag pluggar bioteknik och där händer mkt nytt så en upplaga som är ett par år gammal kan sakna väldigt mycket. Pluggar man däremot kemiteknik så funkar böcker som är 20 år gamla ofta väldigt bra :)
  • vaniljsemlan36

fråga kurskamrater eller skicka ett mejl till studerande expeditionen

Svar på tråden Ang köpa begagnad studentlitteratur, upplagor