Köldgräns vid utevistelse på förskola?
Är bara nyfiken på om förskolorna har någon "generell köldgräns" för utevistelse nu, med tanke på att det vissa dagar är otroligt kallt.
Hur är det på era barns förskola?
Är bara nyfiken på om förskolorna har någon "generell köldgräns" för utevistelse nu, med tanke på att det vissa dagar är otroligt kallt.
Hur är det på era barns förskola?
Förhoppningsvis är barnen rätt klädda.
Njae, det har vi aldrig haft där jag har jobbat (eller där min äldsta gått).
Har det varit -20 har kanske bara de större barnen gått ut en sväng.
De som sover utomhus (vilket är de flesta) brukar få göra det kring -15. Är det kallare sover de oftast inomhus.
förhoppningsvis är personalen rätt klädda.
Så dom låter barnen gå ut. För jag tycker mest att det är dom som hellre vill vara inne.
Min son gick tillbaka till förskolan idag först så jag vet inte hur dom gjorde förra veckan när det var så kallt.
De stora barnen har varit ute nu när det varit så kallt. Ja i regel de mindre också, men den dagen vi hade -18 så var dom små inne iaf.
Jag ser GÄRNA att min minsta är inne när det passerar -10 faktiskt.
Tack för era svar!
Vill nämligen minnas att vi hade en köldgräns för att ö h t gå till skolan när jag var liten. Vid -25 fick alla stanna hemma.. därav min fråga. Nu är det inte riktigt så kallt här nu, men i alla fall..
Fick en lapp om det idag och här var köldgränsen -15
Här finns det inget dåligt väder,bara dåliga kläder
Vår förskola är ute oavsett hur kallt det är..sen kanske inte dom små är ute mer än nån kvart eller halvtimme eller så,men ute är dom!
Sover ute gör dom oxå,tror vi har en gräns runt -30 för när dom börjar lägga barnen inomhus...Det är inte farligt att sova ute även omd et är kallt..det gäller även där att ta på dom ordentligt med kläder...
På sonens förskola gäller -15 för utesovning. Annars vet jag inte men jag tror säkert att de stannar inne med de minsta när det är jättekallt.
Kommer ihåg på mellanstadiet, vi fick inte befinna oss inne i korridoren på rasterna och var tvingade att stanna ute. Vi fick däremot uppehålla oss inne om temperaturen blev kallare än -20.
Tror inte sonens dagis har någon son gräns, men de sover inne när de är "för kallt ute" men vilken grad det gäller vet jag inte.
Dock tror jag de går ut senare på små barnsavdelningen så de kanske bara är uten 45 min i stället för två timmar