Nu blöder jag igen efter sex, mens?
Vi har försökt skaffa barn i över ett år. Har ätit pergotime under hösten men inte till någon hjälp (nu får jag inte äta det mer pga cystbildning). Sista gången jag var hos doktorn på kvinnokliniken var i slutet av november och då sa hon att det fanns en liten chans till ägglossning och att jag skulle ha sex varje dag under den kommande veckan. Vi hade sex några dagar, och en kväll efter vi hade haft sex så började jag att tokblöda, det fortsatte i 5 dagar, jag har aldrig blödigt så mycket i hela mitt liv. Men jag valde att inte kontakta kvinnokliniken, jag var alldeles för ledsen över att missat min lilla chans till ägglossning.
Detta var alltså i början av december och jag hade nyss haft mens och borde inte alls blöda så där 4 dagar senare när jag egentligen skulle ha ägglossning om det hade gått vägen.
Vi var självklart jätteledsen men jag har levt på det lilla hoppet att pergotime kan hjälpa månaden efter man slutat med dem. Jag har trott att jag varit gravid, har bara velat vänta med ett test för att tillräckligt lång tid skulle ha gått. Jag har väntat på att få mens i flera veckor men den har inte dykt upp, så det är inte så konstigt att man vågat hoppats lite.
Tills igår då vi hade sex. Efteråt så märkte jag att jag börjat blöda igen. Tänkte att det bara var lite och att det kanske berodde på att min sambo kommit åt för mycket eller så. Jag blev lättad då det slutade, men i morse då jag klev upp så blödde jag mer. Nu är det verkligen kört den här månaden också, och alla mina chanser till äl är borta.
Men är det mens eller vad händer med mig? Är det bara ett sammanträffande att jag fått mens precis efter sex båda gångerna? Och varför fick jag mens då läkaren trodde att jag kunde ha äl?
Hoppas att ni förstår trots att jag skrivit lite osammanhängande, jag är bara så ledsen just nu. Jag orkar inte vänta längre på att bli gravid.