• Dark Angel

Tips på locktång för finast lockar på kortare tid

Jag har en gammal locktång där man rullar upp en slinga, håller en stund o sen rullar ner. Blir fint men tar otroligt lång tid med den så det jag undrar är om ni har någon favorit som går snabbt och smidigt? Kikat lite på Icurlen men den låter för bra för att vara sann. Är den det? Hur är Babyliss press n´curl?

Tacksam för tips

• Svar på tråden Tips på locktång för finast lockar på kortare tid
  • 071001

Icurlen har jag testat och jag lyckades inte få till några lockar. Vare sig på mitt väldigt tjocka hår eller på min kompis väldigt tunna hår. Svårmanövrerad enligt mig.

• Puss och Kram

Har du provat att göra lockar med en plattång, går otroligt fort och man får jättemjuka korkskruvar om man vill, kolla youtube så kan du få lite tips...

• AstraTrillian

Absolut snyggast och lättast är med en plattång. Mycket mycket lättare, bättre och snyggare resultat än med krångliga locktångar.

• Dark Angel

Siris mamma: Hmm ja jag fick den känslan när jag googlade icurlen. Man vill ju inte köpa en svindyr tång om den inte är bra. Tack.

Puss och kram och knorpan: Spelar det någon roll vad det är för plattång? Jag har en som jag sällan använder då jag tycker det är finare med lockigt än rakt Får absolut testa det. Puss och kram: är det bara att söka på google eller direkt på youtube?

• 071001

Kör på youtube, finns som sagt videos över olika lockar man kan göra. Jag måste öva mer med plattisen, urkass på att få till det.

• Dark Angel
    071001 skrev 2010-01-11 12:37:01 följande:
    Kör på youtube, finns som sagt videos över olika lockar man kan göra. Jag måste öva mer med plattisen, urkass på att få till det.
    Tack för tipset ska kolla
  • Dark Angel
    AstraTrillian skrev 2010-01-11 13:19:50 följande:
    Det är super enkelt att locka med platttång men det ska vara en "smal" ca. 2-3 cm bred. Man tar en slinga av håret, sätter tången längst in, snurra halvt varv och dra igenom. KOlla här: forhair.nu/tag/locka-med-plattang/
    Min kanske är för bred då men ska definitivt testa och kolla in länken sen när lillen sover. Tack för tipsen
Svar på tråden Tips på locktång för finast lockar på kortare tid