• Anonym (torris)

Vilket glidmedel rekommenderar du?

Vilket glidmedel rekommenderar du?
    Jag har stora problem med att bli fuktig vid samlag, efter min förlossning för 5 år sedan. Har haft problem sedan dess med det och behöver därför lite hjälp att välja rätt.
    Vi försöker att bli med barn igen, men det är lite svårt och bökigt när man inte kan njuta av det samtidigt.
    Hjälp mig gärna med tips!!

• Svar på tråden Vilket glidmedel rekommenderar du?
  • Anonym (Lilla jag)

Eros silikonbaserade!

• Anonym

Köp på Apoteket.
    Dom har fler än 1 sort

• Nadjis

Tror det hette pure, köpte det på apoteket. En pumpflaska. Det hade vi efter förlossningen.

• Cecese

Eros woman som är silikonbaserat använder jag och det är bäst. Håller glidet länge och det är superskönt. Silikonbaserade är bättre än vattenbaserade för vattenbaserade torkar ut.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anonym (Lilla jag)
    Cecese skrev 2010-01-11 14:37:15 följande:
    Eros woman som är silikonbaserat använder jag och det är bäst. Håller glidet länge och det är superskönt. Silikonbaserade är bättre än vattenbaserade för vattenbaserade torkar ut.
    ja Eros silikonbaserade är verkligen bäst!
  • Miss Maya

Finns två olika, eller tre olika former av glidmedel.

Vattenbaserat - mest "naturligt", liknar mer kvinnans egen lubrikation (det våta, kladdiga) och man får oftast ta mer efter en liten stund.

O´my var något jag gillade, men hittar det inte nu, ev har det slutat säljas då. Men pjur har bra vattenbaserade.

Silikonbaserat - känns lite som olja. Glidigare, drygare, ta inte för mycket. Funkar utmärkt som massageolja på kroppen.

Pjur är ett välkänt och mycket bra märke!

www.kondomkungen.se/wpt/view/glidmedel/pjur-35851/

Kombo av silikon och vatten - min favorit personligen. Jag tycker om blandingen, ger en behaglig känsla. Min absoluta favorit när jag använde glid var Superglide som just är en hybrid.

www.passionofsweden.se/glidmedel/superglide

• Miss Maya

Eros och Pjur har förut hängt ihop på något sätt, därav är det i stort sett samma sak.

Dock googlade jag lite och hittade glid från Pjur/Eros där båda namnen stod på samma förpackning. I sverige har jag dock bara sett Pjur. Kanske skiljer sig från olika länder. Ev så verkar du ju ha någon form av samarbete än då, eller så sätter de bara olika namn på glidet beroende på var det säljs. Hur som helst - båda är bra glid.

• Anonym (torris)

tack snälla för era snabba svar!
    Var kan jag köpa Eros?

Jag har provat apotekets vårdande glidmedel. Var väl hyfsat bra, men sambon tyckte att den torkade ut för snabbt. vi fick använda JÄTTEMYCKET haha.

Miss Maya: ska kolla direkt på dina länkar!

• Miss Maya
    Anonym (torris) skrev 2010-01-11 14:50:39 följande:
    tack snälla för era snabba svar! Var kan jag köpa Eros? Jag har provat apotekets vårdande glidmedel. Var väl hyfsat bra, men sambon tyckte att den torkade ut för snabbt. vi fick använda JÄTTEMYCKET haha. Miss Maya: ska kolla direkt på dina länkar!
    Då kanske ni ska testa silikonbaserat alterantivt hybriden, dvs blandningen av silikon och vatten. Jag rekommenderar som sagt Superglide starkt, jag älskade det! Och så är det oftast så, att du får det du betalar för. Glid är dyrt, men då är det oftast bra också.

Beroende på var du bor så kan du köpa Eros/Pjur på kondomeriet t.ex. och dylika ställen. Eller vi nätet från t ex den butik jag länkade till. Har dock ingen erfarenhet av just dem. Men det finns ju massa ställen att beställa ifrån.

Calore.se
    Lustjakt.se
    Njutbart.se

Och massa fler om man letar lite. Bor man i Sthlm eller Göteborg kan man nog hitta på flertalet ställen  i fysiska butiker!
  • Anonym (torris)

Miss Maya: jag bor ute på den s.k. vischan haha.
    Så det får bli via nätet.
    Är den superglide utan spermiedödande medel då? För de små rackarna vill vi ju ha! :)

• Nadjis

MissMaya. Det var det jag menade! Fast jag stavade visst fel Så ts inte pure, utan pjur.

• Miss Maya

Mig veterligen ska det inte vara spermiedödande. Det borde nog stå på alla förpackningar i så fall.

Men skillnaden mellan superglide och pjur/eros är ju då att det sistnämnda är mer glidigt/oljigt än superglide. Men jag personligen gillar inte silikonglidet just för att det känns så oljigt och onaturligt, men det är smaksak! Finns de som älskar det och många i tråden här rekommenderade just silikonglid! Ni måste helt enkelt testa er fram för att komma fram till vilket som funkar bäst för just er.

• Miss Maya
    Nadjis skrev 2010-01-11 15:00:20 följande:
    MissMaya. Det var det jag menade! Fast jag stavade visst fel Så ts inte pure, utan pjur.
    Fast jag visste inte att apoteket säljer Pjur och i pumpflaska?...

Det här måste jag undersöka...
Svar på tråden Vilket glidmedel rekommenderar du?