Sambons ex ringer oavbrutet
Har just blivit sambo med en kille jag känt sen i somras. Vi träffades på nätet och jag har nu flyttat 130 mil till ett litet hus han ni oxå håller på att flytta in i.
I April separerade han från sin dåvarnade sambo som han har två barn med. En fyra åring och en tio åring(själv är han 50)
Förhållandet var tydligen dött sen flera år och dom hade inget som helst sexliv eller nåt annat än barnen tillsammans. Idag har dom gemensam vårdnad och barnen bor varannan vecka hos föräldrarna.
Under hela min tid med honom så har exet ringt flera ggr om dagen och på kvällarna. Hon ringer och messar konstant och kan ringa fram till
23 tiden på kvällen för att fråga nåt om datorn som hon inte kan få igång internet på.....har flickan glömt barnboken hos honom? Trosor eller nåt annat klädplagg saknas...har han glömt o packa ner dom?
Ja såna frågor är det hela tiden. Inget viktigt. Ibland eller ofta gäller det huset. Hur gör jag med elementet. han får instruera henne i telefon hur panna o grejer fungerar. Han får ringa o ordna folk som kan titta på nåt som inte fungerar.
Häromdagen fick jag nog o sa att herregud! Kan hon inte själv veta vad hon ska göra med huset ska hon väl inte bo kvar där??????
För ett tag sedan gjorde hon en operation i magen för sin fetma som ska göra att hon går ner i vikt. Flera månader senare har hon "sååååååååå" ont och vill pappan ska ta barnen för hon ska till akuten och han får givetvis köra henne.....
Alltså!!! Ska hon tas omhand av honom för all framtid???? jag påpekar hela tiden att han måste försöka få henna att tänka lite själv och klara av huset själv. Annars måste hon flytta till lägenhet. Det är inte hans bekymmer längre.
Jag tom föreslog att han gör ett papper där olika saker står nedskrivet om nåt händer. Hur pannan fungerar osv och ett steg för steg program. Tel nr. Åk dit och visa henne en gång för alla och sen är det bra måste du göra klart för henne.
Ändå så fortsätter det och han verkar inte kunna säga till för att inte göra henne arg....Men jag då? Jag kan oxå hjälpa till med nåt om det behövs har jag sagt till dom alla...men hon ringer förstås inte mej.....suck...
Min fråga...är det här normalt!??? Är det en ursäkt att det är faktiskt barnen det gäller och inte henne? Tycker det här är sjukt. Är inte ett dugg svartsjuk på denna tjej utan det är bara det att hon stör nåt fruktansvärt hela tiden mitt i middagar eller när vi myser vid tv eller nåt med sina dumma frågor. Snart tar jag o ringer upp henne tror jag och förklarar. Vet att hon ringer honom på jobbet hela tiden så jag tror inte det kommer att sluta för det....
Vad ska jag göra? Hoppas på svar så att jag kan visa honom det här mailet.