• Björntass

pcos ännu inte mens sedan förra förlossningen, när börja med pergo

Hej
    har pcos men har ändå två barn med hjölp av pergo, barn nr 1 blev till på kur nr 1, barn 2 tog drygt 1,5 år att bli till massor av pergo kurer och utökad utredning.

vill gärna ha ett barn till, om det nu går men pga av åldern känner jag mig stressad av  tiden och inser att mellan 2 och förhoppnignsvis 3;an får jag ha det tätt. Så när jag slutar amma i förmodligen någon gång i vår så blir det ju dags för oss igen med besök hos gyn för pergorecept.

Vet ngn om man kan börja med pergo utan att mens kommit igång, den kan ju annars dröja pga pco.s

• Svar på tråden pcos ännu inte mens sedan förra förlossningen, när börja med pergo
  • Champagne77

Hur har det gått TS? Puffar upp tråden - är också intresserad av svar... Undrar dessutom om man kan knapra pergo när man fortfarande ammar??

• Champagne77
    Ladycocos skrev 2010-04-25 22:08:21 följande:
    Man kan starta mensen med tex Provera. Pergo får man inte äta när man ammar!! Se FASSwww.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....
    Tack för svar . Jag har också sett det i FASS, men det står ju inget mer om varför och hur det kan påverka. Vet du om man kan äta provera när man ammar??
  • Ladycocos
    Champagne77 skrev 2010-04-26 08:37:55 följande:
    Tack för svar . Jag har också sett det i FASS, men det står ju inget mer om varför och hur det kan påverka. Vet du om man kan äta provera när man ammar??
    FASS säger:
  • Babe

Det är bäst att ha en mens att gå efter så pergo tas i "rätt tidpunkt" sa min dr. Mensen kan du starta antingen med p-piller eller tex provera... och vanligtvis tar man sen pergotime från 5e blödningsdagen i 5 dagar. Lycka till :)

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
Svar på tråden pcos ännu inte mens sedan förra förlossningen, när börja med pergo