• onelovetwohearts

Thailand. Någon som varit i Khao Lak?

Vad tyckte ni? Eller kan ni rekomendera något annat?

Jag är mitt uppe i bokning av Thailandsresa och jag vill att den ska bli perfekt. Vi ska dit med våra två barn 1 och 4 år, så jag behöver all info jag kan få=)
    Jag har resrverat en resa till Khao Lak just därför vill jag höra allt som finns att höra innan jag betalar.

• Svar på tråden Thailand. Någon som varit i Khao Lak?
  • inner beauty

Jag och min sambo var två veckor i Khao Lak i januari och tyckte det var både bra och dåligt, beroende på vad du förväntar dig av resmålet. För våran del hade vi helst haft det närmre "staden" och shopping. Dit var det 15km och även om taxi är väldigt billigt (500baht tor eller 300baht enkel) blir det ändå en kostnad. Vi bodde på Royal Bangsak Beach Resort och flög med Fritidsresor.

Däremot var det väldigt nära till stranden - bara 100 meter, och flera ställen där du kunde få massage och annat lyx för kropp och själ. Men endast tre restauranger att välja på, vilket gjorde att vi tröttnade rätt så fort eftersom vi blev stamgäster på ett utav dom och till slut var valmöjligheterna färre och färre för var gång.
    Är ni ute efter sol och bad och inte så mycket shopping är det ett bra resmål. Hotellet där vi var är det väldigt, väldigt lugnt. Några barnfamiljer, men inte så många. Barnpool och större pool.
    Nästa gång blir det till Koh Lanta med finare stränder och kristallklart vatten eller däromkring i alla fall.
  • Gladskit

Jag har varit där och jag skulle inte åka dit igen, det finns så många andra ställen som lockar mer! Vi tyckte tom att Phuket var bättre, även om det var mer "turistigt" där. Men det beror nog på när man åker också, vi var där i oktober innan säsongen drog igång och det var hur lugnt som helst.

Khao Lak är lugnt, stranden har mer grovkornig mörk sand och det var inte särskilt långgrunt. Inte där vi var i alla fall. Däremot går det båtar ut till Similan Islands samt att man kan åka upp i nationalparken Khao Sok, så Khao Lak kan vara en bra bas beroende på vad man gillar att göra.

Om vi skulle åka igen så skulle jag också gärna testa Koh Lanta eller någon mindre ö som tex. Koh Lipe.

Svar på tråden Thailand. Någon som varit i Khao Lak?