• Anonym (Valle)

Min chef vägrar skriva papprena till HP!

Jag har ett mycket krävande fysiskt arbete då jag inte bara står och går 8 timmar varje dag utan även har mycket tunga lyft.
    Jag läste tidigt om HP då jag antog att jag skulle bli tvungen att använda de. Gav papprena till min chef som han ska fylla i för 4 veckor sen och berättade för han att fk har 8-10 veckors behandlingstid av papprena.
    Han svarade:

- Jag får se när jag har tid.

Jag har sedan dess frågat han flera gånger. Vad gör jag?

• Svar på tråden Min chef vägrar skriva papprena till HP!
  • kråkanbråkan

du säger att nu måste du ha papperna annars får du ta upp det med facket.

• Anonym

Han har ju inte vägrat att fylla i dom. Be honom att försöka avsätta en tid för er två, om det känns bättre att ni fyller i dem tillsammans.

• Toppen9

Då bokar du in ett möte med honom, din fackliga representant och dig. Då får han fixa papprena under din och fackets uppsikt.

• Anonym (Valle)

Nej han har ju inte vägrat det har ni rätt i. Men jag har verkligen försökt. Jag har under alla min år haft ganska bra kontakt med min chef men nu under de senaste året har den blivit sämre då han dunderar på att lämna företaget som är ett familjeföretag. Antar att de är därför han inte bryr sig.

Får väl kanske hota med facket. Tråkigt det ska behövas dock...

• Toppen9
    Anonym (Valle) skrev 2010-01-11 19:23:05 följande:
    Nej han har ju inte vägrat det har ni rätt i. Men jag har verkligen försökt. Jag har under alla min år haft ganska bra kontakt med min chef men nu under de senaste året har den blivit sämre då han dunderar på att lämna företaget som är ett familjeföretag. Antar att de är därför han inte bryr sig.Får väl kanske hota med facket. Tråkigt det ska behövas dock...
    Nej, du ska inte hota med facket. Du ska prata med din fackliga representant och ni tillsammans boka in en tid med chefen.
  • Anonym (Valle)

Vi har ingen facklig represetant på företaget.

Frågade idag om han ville jag skulle fylla i dom så kunde han läsa igenom dom sen och signera. Men nej han ville själv göra de men han skulle bara sätta sig in i de.
    Han sa han skulle göra det idag. Vi får väl se....

• Anonym (skicka ändå)

Jag jobbade på restaurang och min chef ville inte heller fylla i papprena. Eller ja, där man skulle beskriva arbetsdag för att visa om det är ett tungt arbete så skrev hon : stå i kassa, disk, kallskänk som förklaring. Alltså helt värdelöst. Jag blev då förbannad och skrev ett detaljerat papper om en normal arbetsdag och specifiserade alla lyft och och hur mycket sake roch ting vägde. Sedan bad jag henne skriva på det så att jag kunde skicka in. Hon vägrade ( fråga mig inte varför) så jag skickade in det ändå utan att hon hade skrivit på det och fick full HP ändå :D Så ge inte upp! Lycka till!

• Anonym (Valle)
    Anonym (skicka ändå) skrev 2010-01-13 00:13:26 följande:
    Jag jobbade på restaurang och min chef ville inte heller fylla i papprena. Eller ja, där man skulle beskriva arbetsdag för att visa om det är ett tungt arbete så skrev hon : stå i kassa, disk, kallskänk som förklaring. Alltså helt värdelöst. Jag blev då förbannad och skrev ett detaljerat papper om en normal arbetsdag och specifiserade alla lyft och och hur mycket sake roch ting vägde. Sedan bad jag henne skriva på det så att jag kunde skicka in. Hon vägrade ( fråga mig inte varför) så jag skickade in det ändå utan att hon hade skrivit på det och fick full HP ändå :D Så ge inte upp! Lycka till!
    Tack... Precis vad jag behövde höra. Nyss hemkommen från arbetet efter ytterliggare en diskussion. Jag funderade i bilen på vägen hem och tänker göra som du gjorde och hålla tummarna att man kommer ifrån de där rövstället...
Svar på tråden Min chef vägrar skriva papprena till HP!