Knosan skrev 2010-02-07 21:12:17 följande:
Tänkte bara höra hur det har gått för dig?
Hej! Det har gått bra men inte tack vare BVC =) Du hade helt rätt i din bedömning!
Påpekade att hon gick väldigt mycket inåt med vänsterfoten för läkaren på 10-månaderskontrollen men fick till svar "det gör vi inget åt förrän hon har gått ett år eller två, först då kollar man om problemet kvarstår". Han såg nog hur snopen jag blev eftersom han gjorde denna bedömning utan att ens ha kollat på hennes fot och tillade "men självklart ska jag titta på foten".
Han vred på foten och sen var det bra "den känns mjuk och fin" sen fick vi gå. Han kollade inte ens hur hon gick...skrämmande enligt min mening.
Som tur är har jag en kompis vars man är ortopedtekniker (eller vad det heter).
Han tyckte jag tänkte rätt som ville att hon skulle lära sig gå rätt från början och höll med om att okunskapen bland allmänläkarna är stor.
Han kollade när hon gick och sa att det var hennes höftrörelse som gjorde att foten pekade inåt (alltså inte foten i sig) och rekommenderade oss att stretcha. Om det inte blev bättre skulle vi skaffa inlägg till våren. Viktigt med stadiga skor osv.
Vi har nu stretchat i 2 veckor och nu går hon med båda fötterna "framåt" i stort sett hela tiden! Tänk att så lite kan göra så mycket!
Tack för att du frågade! hoppas du orkade med min roman =) utan att somna!