• tomcar1

Min hund liksom tuggar i luften....

Hej !
    Har en 11-månaders cocker-hane, som både jag och maken lagt märke till att han ofta liksom tuggar i luften, helt apropå. han har inget i munnen när han gör detta. Vi kikar ofta då det ser ut som han har det, men det har han inte. Någon som vet vad det kan vara eller bero på ? Han ska ta sin 1-årsspruta snart och ska då antagligen beställa tid för hälsokontroll också för att be dem kika ang. detta.
    /tomcar1

• Svar på tråden Min hund liksom tuggar i luften....
  • jen bossman

Haha.. Så brukade min hund också göra. Tror faktiskt han försökte få tag i damm som fanns i luften :)

• tomcar1

jen bossman...fast det syns att vår hund tuggar utan att han försöker få tag på något, om han så bara ligger och vilar eller kommer och vill bli klappad.

• kutiom

Är det inte så hästar gör, föltuggar? Har aldrig hört talas om en hund som beter sig så dock.

• tomcar1

Lokatt....vi får kika mer noga då, när hans ätter igång.

• hmcc

Min pappis (och hennes mamma) gör så.

Hon gör så när hon vill nåt, det är hennes sätt att "prata"

Hon kan skälla också, men hon "pratar" när hon inte tycker hon behöver vara så högljudd

• tomcar1

hmcc...det kan vara vad som helst alltså egentligen ? Hmmmm

• banana81

Min hund gör så ute när någon löptik varit framme! Min brors hund gör det samma! Men han gör det även när hans matte "löper"

• tomcar1

banana....ja, det vet jag att hundar kan göra, för det gjorde vår golden. Men vår Elon gör det helt apropå inomhus.

• ekarny

Kanske har ni någon doft inne som han smakar på då o då... ?

Hur är hans andedräkt? Tänker om han får uppstötningar som han sen sväljer men fortsätter "tugga" bort smaken så att säga.
    Har ni frågat någon vet?

(¯`°?.¸Ab imo pectore¸.?°´¯)
  • antitanten

Även hundar kan få halsfluss...har hört flera i området som betett sig precis likadant när dom haft "ont i halsen".

• tomcar1

Han luktar inget konstigt. Ska till veterinär för ögonlysning och 1-årsspruta på fredag. Ska se om jag får möjlighet att fråga då.
    /tomcar1

Svar på tråden Min hund liksom tuggar i luften....