• Hanakana

Någon mer med liten bebis -29% tillväxt i vecka 29?

Jag undrar om det finns någon mer som har en liten bebis som efter
    tillväxtultraljud är på -29%? Hur ska bebisen hinna växa till sig tills
    det är dags? Min bebis vägde bara runt 1000 gram i vecka 29.
    Vad gör man år saken månntro??? Jag ska fortsätta att gå på tillväxt-
    ultraljud och flödesultraljud regelbundet. Allt ser ok ur nu för tillfället,
    men man vill ju ha en någorlunda välväxt och "normal" bebis...

• Svar på tråden Någon mer med liten bebis -29% tillväxt i vecka 29?
  • Jenka73

Jag förstår dig. När jag var på mitt ul i v.18+? så vägde min bebis bara 107g och därför flytta hon min grav till v.16+? och två veckor senare hade den gått upp till 249 och de var också förlitet tyckte hon. Så jag får se vad den väger på ul i v.32

Hoppas att din bebis ökar i vikt. Sen tror jag inte så mycket på vikten på deras ul för min dotter skulle väga 3000g när hon föddes och hon vägde 3800g och hon kom på dagen Bf.

• Smiley 22

Hej,, mitt första barn låg så lågt vid tillväxt Ul,, dom tittade varje vecka på hur hon mådde och växte,, tyvärr så växte hon inte till sig ordentligt,, berodde på att näringen i navelsträngen inte gick igenom så bra,, så hon föddes fullt frisk men liten på -38% !!
    Nu väntar jag mitt andra barn som även den är mycket liten,, var vid första tillväxt ul också på -29% men har nu faktiskt växt till sig lite var senast på -21%!!
    Så dom kan växa till sig oxå!!

• ulgu

I v.27 upptäcktes det att mina tvillingar låg på -39% och -32%. Fick gå på täta kontroller för att mäta flödet i navelsträngen och barnens tillväxt. Dom föddes i v. 36+0, 45 cm 2165g och 50 cm 2640g. Då låg dom på den undre delen av normalkurvan, speciellt den minsta tjejen som låg precis på gränsen. Vi såg på alla ultraljuden att dom växte i kapp hela tiden. Ingen vet vad det berodde på, kanske var dom bara såna som växte sent. På UL i v. 18 var dom normalstora.
    Så länge moderkakan och navelsträngen fungerar som den ska och barnets hjärltljud ligger bra så är det säkert ingen fara. Tänk på att vila mycket bara! Är du inte sjukskriven så tjata på dom så du blir det.

• Bastians mamma

Som ullegus skrev så tänk på att vila! Vila,vila och åter vila...
    Undvik stress och onödiga orosmoment! Se till att bli sjukskriven om du inte är det , kanske trist att gå hemma men toppen för bebisen i magen!
    Min son låg ca -20 % när han föddes och det viktigaste var att han mådde bra sedan att han var liten var en bagatell , de växer snart i kapp!

Håller mina tummar hårt,hårt för er och hoppas att bebisen lägger på sig lite till nästa ul!

Svar på tråden Någon mer med liten bebis -29% tillväxt i vecka 29?