Att bli en bättre mamma
Dags för ändring. En av de sakerna som jag skulle ändra på under år 2010 var att bli en bättre mamma till mina barn. Nu kanske ni kommer tycka att lilla jag är helt blåst, men då får ni allt tycka det för det finns nämligen orsaker till alla mina val såklart.
STEG 1! Mitt första steg till att bli en bättre mamma är att låta min äldsta son (10 år) få leka/umgås hemma hos andra vars föräldrar jag aldrig träffat eller föräldrar som jag faktigst har träffat. Det har hänt några få gånger att han har fått gått hem till en kompis men det är inte många gånger, därimot får han jättegärna leka ute där jag kan se honom från fönstret.
Varför jag gjort på detta sätt tidigare är för att jag inte litar på någon, det spelar ingen roll hur snälla och trevliga människor än ser ut att vara eller verkar vara så kan skenet bedra riktigt ordentligt tyvärr. Jag får många "fula" tankar om de vuxna, olika tankar som tex att den killens/tjejens föräldrar kan ju vara pedofiler, tänk om de trycker ner min son psykiskt eller gör illa honom fysiskt eller tänk om de dödar honom, min älskade son!
Jag vet, det låter helt sjukt men jag kan inte rå för det. :( Men nu är det fasiken slut på detta, jag måste sluta tänka så för min sons skull. Varje gång jag ser min sons besvikna ansikte över att inte han får gå hem till kompisar men "alla" andra får, så får jag ont i mitt hjärta och jag har insett att detta inte är hållbart längre.
Det kommer bli riktigt otroligt jobbigt att inte kunna finnas där OM det skulle vara påväg att hända något, det kommer kännas riktigt mycket OM det skulle hända något nu efter mitt val och jag skulle nog aldrig kunna förlåta mig själv men jag måste släppa lite på vissa regler, det vet jag redan och jag ska göra det. Jag har faktigst redan börjat, idag fick han följa med en av sina nya klasskamrater hem direkt efter skolan.
Är det bara jag som får dessa dumma tankar om andra människor? Låter det lika galet som jag känner att det är? Och är det bara lilla jag som är jävligt rädd dagligen för att saker som de jag nämde skulle kunna hända?