• Anna Paulita

Modeblogg för kvinnor 30+?

Jag tycker det är kul med modebloggar, tyvärr tycker jag de mest vanliga som finns...Elin Kling och Frida Fahrman inte riktar sig till mig som åldersgrupp. Tycker mycket av deras outfits de visar och tipsar om är rätt fula. Om det är en fråga om smak eller ålder vet jag inte, men jag tror att det i första hand är lite åldersrelaterat och sedan smakrelaterat. Det jag dock gillar med Fridas blogg är att hon har vanliga kläder också, dvs inte enbart snordyra outfits som inte finns i kära Sverige. ;)

Något med något tips om en bra modeblogg för oss 30 +?

Jag vägrar bara vara mamma...
  • Svar på tråden Modeblogg för kvinnor 30+?
  • Anna Paulita

Ingen? :/

• Pomegranate

Jag vill gärna också ha tips på detta...

• mrs holiday

www.kathe.nu brukar jag läsa! Hon har en del roliga länkar till andra modebloggar också...

• Fru U

Lägger till tråden som favorit. Har frågat detta tidigare på fl men fick (tyckte jag) inga bra svar.

Jag brukar titta lite på Elle's sidor men har inte hittat någon som verkligen (fullt och helt) riktar sig till vuxna kvinnor

Svaren bor i hjärtat
  • Indianica

Den här är rätt okej tycker jag, men inte perfekt: www.delinda.se/

Det är synd att det mest är fjortisar, tjugisar som har modebloggar...de har inte riktigt samma kroppar som oss och inte heller samma smak känns det som. Det är typiskt att man är född i fel tid...om 15 år kommer det att krylla av 30+ bloggar (när fjortisarna är i vår ålder ) bara att leta vidare...

www.enmammasdag läser jag också, men den handlar mest om heminredning.

• Fru U

Personligen skulle jag inte ta på det 80-tals mode som gäller just nu. Det skulle bara se ut som om jag rotat fram gamla lasor

Svaren bor i hjärtat
  • Anna Paulita
    Fru U skrev 2010-01-25 23:41:39 följande:
    Personligen skulle jag inte ta på det 80-tals mode som gäller just nu. Det skulle bara se ut som om jag rotat fram gamla lasor
    *hehe* Jag känner igen känslan. Det funkade inte då och jag tycker inte det funkar nu heller...
  • Fru Althin

Hej!

Jag heter Katarina Althin och driver företaget Stilstudio Göteborg som hjälper kvinnor att klä sig rätt.

Min arbetsdag är delad mellan shopping/stilrådgivning åt privatpersoner, föreläsningar om stil och mitt arbete som frilandsskribent åt Göteborgs-Posten där jag svarar på läsarnas stilfrågor.

Sedan en tid tillbaka driver jag en blogg och den kanske kan vara någonting för dig?! Du hittar den genom min hemsida www.stilstudiogoteborg.se eller direkt på http://katarinaalthin.blogspot.com/

Hoppas att vi ses där! Hälsningar Katarina

• Glenda Glad

Bra tråd!

Jag är snart 40 och det är inte alla tips som fungerar för mig som  i 20-åringarnas blogga

Här var flera bra tips som jag tackar och bockar för

• PappiPapito

Hej på er,

Det är kanske lite sent att komma med det här nu men ta en titt på www.stylebydaniela.com. Visserligen skriver hon på Engelska (+ Spanska och Italienska) men det är väl värt att följa henne.

Mode för kvinnor.
Svar på tråden Modeblogg för kvinnor 30+?