• Tussilagoflickan

Maskerad 70-tal

Fått en inbjudan till maskerad, man ska komma klädd som på 70-talet. Någon som har tips att ge hur man kan klä sig? Har inga kläder från 70-talet, men kanske kan man låna av föräldrarna om man vet lite vad man letar efter.

Tra emot alla tips.....så man kan bli festens drottning i 70-tals kläder!

• Svar på tråden Maskerad 70-tal
  • Dream Of You

jag ska också på 70-tals fest! Den 5 nov.

Jag tänkte nog köra med ett par jeans som jag köpt på Amnesty (second hand), som är utsvängda där nere och har blommor på rumpan. Till det ett brunt skärp.
    En tröja..batikfärgad kanske? Eller Någon tråkig brunfärg med gult på kanske.. Eller en tunika av nåt slag.

Alternativt en skjorta som man knutit där nere så att det nästan blir en magtröja.

Jag vet inte.. hjälper dig puffa upp tråden!

• Tussilagoflickan

Utsvängda jeans borde man ju kunna hitta på någon second hand affär.....men det är svårt tycker jag....men festen är inte förrän i november så man får väl ligga i så man hinner blir klar i tid!

• Skittles 77

Tänk: Disco, Abba, Hippies, That 70's show, Saturday Night Fever

hoppas det var lite inspiration

• Dino78

Utsvängda jeans, eller andra byxor. Bara det är utsvängda så går det bra!
    Allt man köper i affärerna nu skriker ju 70-tal det med tycker jag...

Stora solbrillor hade dom ju då...det kan jag tipsa om Och platådojjor!!!

• Tussilagoflickan

Huffar å puffar lite....

• Skittles 77

kolla lite på filmen Hair också...

• Tussilagoflickan

Vi ska ju dit både jag och sambon så det vore ju skoj om man kunde klä ut sig som ett par också, har funderat på ABBA, kanske Travolta och Olivia Newton-John (men Grease känns som 80-tal). Svärmor sa "Magnus och Eva" från fem myror....och Emils föräldrar...men jag vet inte...Emil känns ju inte 70-tal, eller?

Någon med ideér?

• Skittles 77

Grease ska väl utspela sig på 50-talet?
    Och Emil är väl tidigt 1900?

Kör på Agneta och Björn (eller vem var ihop med vem?)

• Tussilagoflickan

Jag tänkte att grease och emil kom på 70-talet men du har ju rätt....det utspelar sig en annan tid!

Känner också att det lutar åt ABBA.....för är det något jag själv förknippar med 70-talet så är det ABBA och deras kläder själv är jag född -76 så jag har inga egna minnesbilder från denna period....men jag har bilder på mig som liten i bruna och gula plysch-sparkdräkter

• Skittles 77

JA! Ni kan väl gå dit i varsin plyschdress!

• Tussilagoflickan

Nu har jag letat på alla ställen där vi bor som säljer second hand, men inga 70-tals kläder alls som passar....finns det något är det för små storlekar

Någon som vet någonstans på nätet där man kan hitta 70-tals kläder?? Tradera är det enda jag kommer på...och där har jag daglig koll!

Svar på tråden Maskerad 70-tal