• JKF

Locka håret med plattång - hur gör man?

Jag har försökt locka håret med min plattång, men håret blir just bara platt. Jag har sett flera klipp på you-tube, men ändå inte lyckats. Måste det vara nån speciell sorts tång? Finns det nåt knep? Eller är det bara en träningssak? Eller funkar det helt enkelt inte på alla hår?

• Svar på tråden Locka håret med plattång - hur gör man?
  • Dark Angel

Jag fick tips om att tången inte skulle vara mer än 2-3cm bred. Tyvärr har jag inte hunnit prova så vet inte om det funkar. Inte provat med min ännu heller, som är bredare

• The Black Lady

Går det? Jag menar... det är ju en PLATTång....och då ska väl håret bli platt?

• uniMog

1. den måste vara smal. ju smalare desto lättare
    2. övning. mer övning.

för  de som INTE sett på youtube finns en mängd videos:
    www.youtube.com/results%C3%A5ret+med+platt%C3%A5ng&search_type=&aq=0&oq=locka+

I can Cum Lauder
  • annett 80

Ett annat tips är våg-tång som vi köpte till vår dotter i julklapp, det blir sååå fint!

• Mysfröken

Går att göra fina vågor med plattången också. Hittade instruktionsvideo på nätet. Kommer inte ihåg var men det går säkert att googla.

• TezzyBump

min frissa brukar göra lockar på mig med plattången, har en hemma också som jag övar med, men skam den som ger sig :)

• JKF

Jag har fortfarande inte lyckats, men som sagt skam den som ger sig. Tror dock att min är lite för bred, den är nog i alla fall 5 cm. Ska jag ge upp då?

• susannemalmö

Ja, det är nog lite för brett. Skaffa en som är tunnare och som blir ordentligt varm.

JKF skrev 2010-01-15 10:51:58 följande:
    Jag har fortfarande inte lyckats, men som sagt skam den som ger sig. Tror dock att min är lite för bred, den är nog i alla fall 5 cm. Ska jag ge upp då?
Svar på tråden Locka håret med plattång - hur gör man?