• missis

Prematur vattenavgång första gången... Hur blev det nästa gång?

Hej! jag väntar nu mitt andra barn. första barnet kom ut redan i v 32 pga förtidig vattenavgång. varför vet de inte. jag hade ingen infektion eller så.

Nu undrar jag hur det gått för er andra som fått prematur vattenavgång första med barnet? vilken vecka födde ni i andra gången? Började det på samma sätt som första med att vattnet gick?

hoppas på många svar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 11:13
    prematur vattenavgång med första barnet ska det naturligtvis stå! Stavar som en kratta idag, sorry

• Svar på tråden Prematur vattenavgång första gången... Hur blev det nästa gång?
  • missis

finns det verkligen ingen som råkat ut för detta?

• mammaNena

jo jag, men iom att jag nu ör gravid i v 23 med andra så kan jag ännu inte redovisa ett resultat om hur deet blev denna gång

• annypanny

Hej!

Jag vet inte riktigt vad som räknas som prematur, men mitt problem har väl snarare varit att jag "sipprat" mot slutet. Första barnet kom fem dagar innan, efter jag sipprat i två dagar o förlossningen sa att jag hade kissat på mig. Suck. SÅ när jag kom in blev det bråttom att sätta igång mig.
    Med andra så gick jag elva dagar över tiden och började sen sippra IGEN och fick inte komma in till förlossningen för de trodde jag kissat på mig. IGEN. Så när de sen kollade och såg att det var fostervatten så var det samma visa igen.
    Så man undrar ju hur det ska blir denna gången?

Håller tummarna för dig iaf :)

• missis
    mammaNena skrev 2010-01-12 14:38:13 följande:
    jo jag, men iom att jag nu ör gravid i v 23 med andra så kan jag ännu inte redovisa ett resultat om hur deet blev denna gång
    i vilken v födde du i med första barnet? jag är i v 26 nu... bara att vänta o hålla tummarna att bebin håller sig inne ett tag till denna gång
  • mammaNena
    missis skrev 2010-01-12 15:37:28 följande:
    i vilken v födde du i med första barnet? jag är i v 26 nu... bara att vänta o hålla tummarna att bebin håller sig inne ett tag till denna gång
    som du, i v 32+5 ja allt för att han ska stanna!
  • Julia08

Jag är oxå i samma situation! Min son föddes i v.32 pga vattenavgång av okänd orsak och nu är jag gravid i v.26 och HOPPAS denna bebis stannar inne lite längre
      . Kan dessvärre inte svara på din fråga än *suck*!

• missis

Det verkar inte finnas någon som har erfarenhet av en nr 2 så då får vi väl hålla varandra uppdaterade här i tråden när våra bebisar behagar ploppa ut
    må dem stanna inne längre denna gång

• Pilea

Hade inte någon vattenavgång med sonen som föddes i v.27+4, men nr.2 blev också prematur (inte så mycket dock, v.35+4).

Alve 060129 Tyra 071019
  • missis
    Pilea skrev 2010-01-13 10:41:57 följande:
    Hade inte någon vattenavgång med sonen som föddes i v.27+4, men nr.2 blev också prematur (inte så mycket dock, v.35+4).
    började det med värkar? hur gick det för sonen? hur mår han idag? har han fått några men?
  • Pilea
    missis skrev 2010-01-13 10:44:52 följande:
    började det med värkar? hur gick det för sonen? hur mår han idag? har han fått några men?
    Japp, det startade med molande värk i ryggen o mycket sammandragningar. Åkte in o då såg de att jag börjat öppna mig. Fick värkhämmande dropp o de lyckades stoppa upp det i 4 dagar, men sen föddes han den vanliga vägen.
    Han mår toppen idag, men det var en lång o jobbig vistelse på NEO.
    Var sjukskriven från v.26 när jag väntade dottern o var mest sängliggandes så hon häll sig inne lite längre.
    Nu är jag gravid i v.25 (24+) o har varit sjukskriven sen v.14 pga påverkad tapp o sammandragningar. Är superjobbigt just innan man passerat sonens magiska gräns, kan inte tänka på något annat.
    Men om bebis skulle födas nu så är chanserna ändå goda. 
    Alve 060129 Tyra 071019
  • FinaFamiljen

Jag födde dottern i v 32+2 efter prematur vattenavgång. Slemproppen gick en vecka innan och ingen lyssnade på mig förrän en dag EFTER att vattnet börjat sippra. Då hade allt dragit igång och gick inte att stoppe. Man vet inte varför hon kom tidigt, jag är bärare av GBS och hade låga halter i urin när hon föddes så ev kan det bero på det men det är omöjligt att säga.

Sonen föddes i v 38+0. Då gick slemproppen i v 30 och jag tvärla mig ner och vägrade acceptera annat än sjukskrivning. Hade mycket sammandragningar båda graviditeterna, men framför allt andra, och de har kommit tidigt. Mitt största problem verkar dock vara att det drar igång utan större förvarning och sen när det väl är igång så går det fort. Öppnar mig ganska smärtfritt, har bara ont sista timmen innan de droppar ut i stort sett. Men han stannade iaf inne till fullgången tid! =)

Nu är jag gravid med nummer 3, men är ännu bara i v 14 så jag kan inte säga nåt om den här lill* än.

• FinaFamiljen

Glömde säga... När det drog igång med sonen så började det även då med vattenavgång. Först sipprande några timmar innan det gick riktigt. Men förloppet var mer vanligt och han var ju fullgången så det var liksom ok. Jag behövde bara hinna in i tid för att få mitt antibiotikadropp mot GBS:en.
    Så jag är säker på att det kommer dra igång med vattenavgång även den här gången, frågan är bara när...

Svar på tråden Prematur vattenavgång första gången... Hur blev det nästa gång?