• Vårkänslor

Nybörjare..

Hallojjsan! Detta år ska jag lära mig att odla! Saker som går att äta! =) Men det jag skulle vilja ha tips på är saker som inte kräver så mycket uppmärksamhet.. För jag har inte så mycket tid.. Elr tålamod =P Så min dröm är ju att man kan stoppa ner nått i jorden och vattna lite då o då.. Rensa lite ogräs och sen är det klart =) Finns det något som är så enkelt =P

• Svar på tråden Nybörjare..
  • Celiine

Bladsallad brukar jag odla. Bara man vattnar så kan man få hur mycket som helst! Det är knappt att man behöver rensa ogräs ens, för bladen skymmer solen så ogräset kommer inte upp! {#lang_emotions_smile}

• Vårkänslor

Tack så jätte mycket! Då blir det sallad på listan =)

• Momaloma

Här är lite tips på lättodlade grönsaker som ger mycket för mödan : )

potatis
    jordärtskockor
    mangold
    vitlök (sätts på hösten)
    rödbetor
    scharlottenlök
    rädisor
    sockerärtor
    alla slags bönor

osv

Men tänk på att allt växande behöver en jämn tillgång på vatten. Vattna hellre sällan och mycket än ofta och lite.

• mammact

Jag började lite lätt förra året och jag är lär mig så smått. Det blev persilja, dill, morötter, sallad och rädisor. Gick kanon!!

Sen har jag köpt smultronbuskar också och de fick jag massor av bär på.

• Vårkänslor

Tack så mycket! Här ska det odlas =P Hiihi

• zigge4ever

Jag provade täckodling för första gången ifjol. Jag la gräsklipp runt och mellan plantorna. På så vis får de både näring och dessutom har ogräset svårt att få fäste. Det ser lite skräpigt ut, men fungerar utmärkt! Om du som jag Inte gillar att rensa ogräs, så kan det vara värt att prova

• zigge4ever

...dessutom dustar vattnet inte lika fort heller

• Vero06

Rädisor är välldigt lättodlade. De behöver minimal skötsel.

Svar på tråden Nybörjare..