• Anonym

Varför klipper folk inte sina barn??

Ofta ofta ser jag barn som är otroligt oklippta. Långt stripigt hår som hänger ner i ögonen eller ännu värre, långt ner på ryggen på småpojkar. De flesta vuxna jag känner går till frissan regelbundet och vill gärna vara snygga i håret, men när det gäller barnen så är det tydligen inte lika viktigt. Det ser ovårdat ut och jag tycker synd om barnen som har en massa hår i ansiktet.

Ibland känner jag mig nästan ensam om att faktiskt klippa/gå till frisören mina barn (3 och 6 år)?!

• Svar på tråden Varför klipper folk inte sina barn??
  • varfördåför

Jomen du.. jag kommer hem till dig så klipper du mina barn medans de gallskriker och det rinner snor som de gnuggar in i ansicktet och så att det bortklippta håret fastnar...

(iof klipper jag dem ju ändå, pinsnagg, men hur det skall gå med lillan som jag inte vill snagga ocm hon uppförsig som de andra tre gör så lär hon också få långt stripigt hår, för jag kommer inte att hålla en sax mot hennes ansickte om hon gör allt för att ta sig lös.. häldre långt stripigt hår än ett förlorat öga)

och den andra anledningen kan ju vara att man tycker attd et är gulligt med långt hår på barn!

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • linjes

Varför bryr du dig i hur andras barn ser ut,skit i det du

• Emster

Min fyraåring klipper sig själv numera, som tur är blir det faktiskt jättesnyggt tycker jag. Men det är ju såklart ganska ojämnt, och det syns ju att inte frisören gjort det.

Jag tycker barn kan få bestämma själva hur de vill ha håret, det är ju en del av deras kropp.

• aleksa98

hahaha för att dom vägrar, min 11 åring har jag tjatat på i evigheter, får ibland ta o smygklippa honom, typ jag säger att jag bara ska..... o så gör jag mer o så måste jag rätta till osv, men fan det e inte lätt o ibland låter jag honom se ful ut, vad ska jag göra??? O lillebror gör som storebror, klipper sig storebror, så gör han , annars inte. Dottern e det inga problem med.

• Sencha

Varför är det ett problem att småpojkar har hår som hänger långt ner på ryggen?

0401 & 0807
  • Majsan70

Hmm, min dotter går till frissan var 6-8 vecka ungefär o hennes lugg hänger ändå ner i ögonen. Det är så den är klippt nämligen..sneklippt o så hon vill ha den.

• Tola

Enda jag stör mig på är när små små barn, 1-2 3 åringar dom har luggen i ögonen och dom böjer huvudet bakåt för att se eller ruskar på huvet! Sätt upp luggen eller klipp bort den! 

jag vet av egen erfarenhet hur det är att ha för lång lugg o hur härligt det är när den klipps:) (detta när jag var tonåring:))
  • chrissandra

För att mina barn är stora nog att själva välja hur långt hår de vill ha.

Jag tycker barnen ska trivas i sitt hår, mina barn gillar att gå till frissan och har gjort så sedan ett-årsåldern men inte är sonen kortklippt när han kommer därifrån utan han har fortfarande halvlångt hår.

Däremot kan jag undra varför folk inte ser till att deras barn inte har ordentliga ytterplagg.

• Heldiggrisen

Min sex-åring har varit hos frisören två gånger (eller en, minns inte riktigt) i hela sitt liv. Och hemma har vi klippt honom ungefär tre gånger. Jag tycker och han själv tycker han är jättefin med lite långt hår. Och det är det viktigaste, att han själv trivs med sig själv! Dotterns hår växer så sakta, så det har bara behövt klippa en gång på snart fyra år. Själv går jag iofs inte heller ofta till frissan. Ungefär en gång i halvåret.

• maadicken

åh, min son son var så söt i sina långa lockar 

han är söt nu med, men jag ångrar att jag klippte honom kort eftersom hårkvalitén förändrades så mycket och det inte går att få till en enda frisyr nu.

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Varför klipper folk inte sina barn??