Höst flickan skrev 2010-01-12 17:45:18 följande:
nä..hon har aldrig haft så ont...o jag tycker inte man ska ge i förebyggande syfte el vid lite ont el lite feber.tror inte det är bra med massa smärtstillande.Dom klarar att tänderna växer utan alvedon.Dock blir det ev jobbigare för dig
Jag tycker heller inte man ska ge i förebyggande syfte och gör heller inte det. Känns ju väldigt konstigt om man skulle göra det, och tror heller inte på att ge barnen smärtstillande för ofta. På något vis känns det som de behöver vänja sig vid att man faktiskt kan ha ont. Om du förstår hur jag menar? För ont kommer man ju ha i livet :P smärttröskeln behöver väl typ utvecklas/odlas får jag för mig.. Sen är det den där aspekten att bli resistent. Att alvedonet till slut inte gör nytta när det verkligen BEHÖVER göra nytta.
Dock har jag gett när hon fick tänder. Bägge nedre framtänderna kom inom loppet av ett par dagar och då kände jag mig tvungen att ge alvedon. Inte på en gång men på andra dagen. För då hade hon inte sovit mer än max 10 min i stöten på hela natten och bara skrek och hade ont. Det gick liksom inte att misstolka.
Då fick hon alvedon kanske tre gånger totalt.
Sen har hon fått idag för det var rätt tydligt att hon blev att må dåligt av vaccinationen. Förra sprutorna märktes det ingenting alls av, då var hon sitt vanliga kvittrande jag. Annat var det nu.