Hur slutar man stressa???
Hur slutar man stressa inombords?
Slutar stressa till skolan, på skolan, från skolan till fritids, med maten, med 'måstet' att läsa artiklar hängande över sig, stressar med disk och tvätt för att hinna umgås med barnen innan läggdags, måste hinna kolla på Tv en stund innan man somnar på soffan, stressar med att man MÅSTE somna om i sängen för att hinna sova sina timmar på natten, vilket bara resulterar i att man inte somnar alls.
Jag blir GALEN!!! på allt mitt stressande och på att jag måste ha kontroll på allting från vad barnen packar i sin skolväskor till hur sambon tvättar tvätten eller diskar disken!!! snacka om att man tror att man håller på att bli tokig på riktigt!!!
Kan inte sluta oroa mig för allt som händer (som man inte kan råda över), kommer att hända (som man inte kan råda över) skulle kunna hända men kanske aldrig händer. Oroar mig för att det aldrig blir ngn bebis, vilket bara gör det hela ÄNNU svårare.
Oroar mig för att mensen kommer = ingen bebis, oroar mig för att mensen INTE kommer = kommande missfall (ja, jag kan inte se ett positivt gravtest som ngt positivt, utan endast som en oro och väntan på ytterligare ett MF/MA) AHHHHH, hur GÖR man för att coola ner???
Till råge på allt så säger min mage ifrån ordentligt att detta är INTE ett liv den vill ha, med dåliga matvanor och konstiga mattider och alldeles för mycket av det goda (läs godis, snabbmat etc)!!!
Och dessutom är man alltid trött, på gränsen till utmattad av allt stressande som ingen annan mer än jag upplever, inombords.
Kan inte ens sitta här några timmar utan att få dåligt samvete över att jag inte hunnit med ditten eller datten!!!
Det måste bli ett SLUT på detta. Det kan väl ändå inte vara bra att få dåligt samvete vad jag än gör???
Är jag inte med barnen så känns det fel, sitter jag inte och pluggar på kvällen så känns det fel etc, etc. Kan räkna upp hundra olika saker!!!
Jag har alltid varit på detta sätt men har själv inte lidit av det innan, förrän nu de senaste åren. Jag vet helt enkelt inte hur jag skall stressa ner!!!
Puh, det kändes hårt det där att ransaka sig själv lite. Ville bara få ner det på papper för att verkligen få distans.
Idag börjar mitt nya, stressfria liv (ska försöka iaf ; )
Har inge MÅSTE idag, har jag bestämt!!!