• Faunga

Du som sover på mage - skulle du köpa en speciell madrass?

Det är ju inte helt enkelt att sova på magen, iallafall inte när magen börjar bli stoooor.
    Jag är i vecka 33 nu och för mig har det varit omöjligt ett tag.

Funderar på att ta fram en gravid-madrass. Som man lägger ovanpå sin vanliga säng och där det finns plats för magen. Typ en skumgummimadrass med ett hål i, som man kan reglera eftersom magen blir större. Skulle du "mag-sovare" köpa en sån? Och hur mkt skulle du vara villig att betala?

Och skulle du uppskatta om det fanns en liknande gravid-luftmadrass att sla och bada på? Till vilket pris?

• Svar på tråden Du som sover på mage - skulle du köpa en speciell madrass?
  • högbergarna

Jag är en magsovare! Sov på mage långt in i graviditeten. Drog bara upp ena benet så jag låg med knät högt lixom.. Sista månaden sov jag mest på sidan... OM det skulle vara omöjligt för mig att sova på mage så hade jag gladeligen införskaffat en magmadrass! :) Kan inte somna på rygg!!

• parvati

Nej, jag sov på sidan med kudde mellan knäna så det blev bekvämt ändå,

• Umm Elias

dumt o lägga upp en sån idé på fl eller nätet, ta fram en prototyp och gå den vägen istyället. MEn nu ör nog idén snodd redan..

• vampyria2

Nej jag skulle inte köpa det. Jag sover på mage och har gjort det med hjälp av en amningskudde hela graviditeterna {#lang_emotions_dreamer}

• Jaramla

nej hade jag inte gjort. visst är det jobbigt men ändå så kort tid o vi skulle hamna på olika höjd i sängen o var skulle sonen som oftast hamnar i mitten under natten hamna då? så mkt annat som kostar pengar och vad skall man göra med den sen?

• Upptagen

Jag tycker det är en jättebra idé! Jag sörjer att jag inte kan sova på mage och inbillar mig att jag skulle få mindre ont i bäckenet om jag kunde sova på mage eftersom det blir sån stor belastning på höfterna.

Kanske du kan ta kontakt med någon läkare och utveckla produkten, den kanske kan hjläpa oss som grinar oss igenom nätterna för att det gör så ont i höfterna.

Svar på tråden Du som sover på mage - skulle du köpa en speciell madrass?