• Tvillingar11

Ni med pco/s- har ni värk i äggstockarna?

Hej på er!

Jag måste höra med er andra som har pco eller pcos om ni har lika mycket värk som jag har i mina äggstockar. Jag vet inte när jag har ont som mest egentligen, det kommer och går. Men sedan några dagar tillbaka kommer det ganska kraftig värk och HELA TIDEN i höger äggstock, varför inte vänster, eller båda?

Hur har ni det? Eller är jag ensam om detta....{#lang_emotions_embarassed}

• Svar på tråden Ni med pco/s- har ni värk i äggstockarna?
  • Jenna88

Men åt inte du agnus castus? Kanske är äl?

• Tvillingar11
    Jenna88 skrev 2010-01-12 23:09:47 följande:
    Men åt inte du agnus castus? Kanske är äl?
    Jo jag äter det nu, men var på UL idag och ingen mogen äggblåsa=(

Ingen annan som har värk i äggstockarna?
  • bollanmollan

jag kan ha det ibland, kan känna mig öm oxå med mensvärk.

• mara12

Jag kan känna att det sticker eller hugger till ibland men det gör aldrig jätteont förutom då jag har mens. 

• Tvillingar11

Det var lite ömmande värk för mig också i början, men nu den senaste månaden så har jag börjat få ganska ont emellanåt...vet ej vad det kan bero på egentligen.

• Jennie1987

Jag kan få ont i äggstockarna och enda ner i ljumskarna emellanåt, men det verkar inte bli nåt av det :(
    Det kommer ingen mens i alla fall.

• heter

Det här verkar vara en sida för mig.

Jag har lite värk i magtrakterna/underlivet till och från hela månaden och det verkar inte nödvändtigtvis bli värre vid mens eller äl utan är ganska konstant. Finns det fler som upplever samma sak?

Som nu har jag ont i vänster sida mitt emellan naveln och könshåret i höjd sen flera veckor tillbaka och det har inte samband med varken mens eller äl. Det är väl där äggstockarna sitter väl? Någon som känner igen det eller vet vad det beror på? Är det pga pco:n som jag har så? Känner ni igen symptomet?

• Tvillingar11
    heter skrev 2010-01-24 02:41:48 följande:
    Det här verkar vara en sida för mig. Jag har lite värk i magtrakterna/underlivet till och från hela månaden och det verkar inte nödvändtigtvis bli värre vid mens eller äl utan är ganska konstant. Finns det fler som upplever samma sak? Som nu har jag ont i vänster sida mitt emellan naveln och könshåret i höjd sen flera veckor tillbaka och det har inte samband med varken mens eller äl. Det är väl där äggstockarna sitter väl? Någon som känner igen det eller vet vad det beror på? Är det pga pco:n som jag har så? Känner ni igen symptomet?  
    Din värk påminner ganska mycket om min. Men jag kan känna att det är värre vissa tider under månaden. Ömmande, ilande, stickande värk, vet ej hur jag ska beskriva. Det gör ont i alla fall. Jag har fått höra att det är pga av min pcos. Under mensen försvinner den värken, eller övergår till mensvärk för att komma tillbaka så där en vecka efter mensen.

Många gånger får jag ont i samband med, eller efter toalettbesök. Som svag mensvärk....
  • heter
    Tvillingar11 skrev 2010-01-24 11:45:25 följande:
    Din värk påminner ganska mycket om min. Men jag kan känna att det är värre vissa tider under månaden. Ömmande, ilande, stickande värk, vet ej hur jag ska beskriva. Det gör ont i alla fall. Jag har fått höra att det är pga av min pcos. Under mensen försvinner den värken, eller övergår till mensvärk för att komma tillbaka så där en vecka efter mensen. Många gånger får jag ont i samband med, eller efter toalettbesök. Som svag mensvärk....
    Ja, svag mensvärk kanske man skulle kunna kalla det. För mig sitter den där nästan hela månaden och det har inte med äl eller mens att göra för mig. Jag tycker att min värk känns mycket mer när jag sitter ner långa stunder, har du likadant? Om jag ligger ner känner jag ingenting men om jag sitter så kan det göra ganska ont hela tiden. Såpass ont att jag hela tiden är medveten om smärtan när jag sitter ner även om det inte gör superont på något vis. Gör ditt ont i hela magen/underlivet eller på en sida i taget? Jag tror men är inte säker på att mitt gör ont på en sida i taget men mest på den vänstra sidan.
  • heter

Ni som har äl eller åtminstone får stegring hur många dagar runt äl har ni ont där nere?

• Tvillingar11
    heter skrev 2010-01-25 18:02:56 följande:
    Ja, svag mensvärk kanske man skulle kunna kalla det. För mig sitter den där nästan hela månaden och det har inte med äl eller mens att göra för mig. Jag tycker att min värk känns mycket mer när jag sitter ner långa stunder, har du likadant? Om jag ligger ner känner jag ingenting men om jag sitter så kan det göra ganska ont hela tiden. Såpass ont att jag hela tiden är medveten om smärtan när jag sitter ner även om det inte gör superont på något vis. Gör ditt ont i hela magen/underlivet eller på en sida i taget? Jag tror men är inte säker på att mitt gör ont på en sida i taget men mest på den vänstra sidan.
    Jag har ont oftast på högra sidan, nästan aldrig på vänstra. Jättemärkligt, men det är väl kanske för att vi har så många äggblåsor som orsakar den värken möjligtvis. Nu har jag inte haft ont ett par dagar och det kan kanske bero på tabletterna jag tar för att framkalla mensen. jag vet inte...
    När jag har värk så har jag den ständigt, oavsett om jag sitter eller står..

Hur längre har du haft diagnosen?
  • heter
    Tvillingar11 skrev 2010-01-25 18:20:47 följande:
    Jag har ont oftast på högra sidan, nästan aldrig på vänstra. Jättemärkligt, men det är väl kanske för att vi har så många äggblåsor som orsakar den värken möjligtvis. Nu har jag inte haft ont ett par dagar och det kan kanske bero på tabletterna jag tar för att framkalla mensen. jag vet inte... När jag har värk så har jag den ständigt, oavsett om jag sitter eller står.. Hur längre har du haft diagnosen?
    Jag har inte haft diagnosen länge alls. Sen i somras bara. Men den "försvann" i kaoset när jag opererades för ett annat problem i underlivet så jag måste nog ta tag i pco:n och gå tillbaka till fert.kliniken och gå till botten med det. Hur länge har du haft din diagnos? Blöder du mycket eller lite när du väl får mens? Jag blöder nästan ingenting alls, behöver knappt en binda. Fast jag vet inte om det har med pco att göra eller inte.
  • Tvillingar11
    heter skrev 2010-01-25 18:34:53 följande:
    Jag har inte haft diagnosen länge alls. Sen i somras bara. Men den "försvann" i kaoset när jag opererades för ett annat problem i underlivet så jag måste nog ta tag i pco:n och gå tillbaka till fert.kliniken och gå till botten med det. Hur länge har du haft din diagnos? Blöder du mycket eller lite när du väl får mens? Jag blöder nästan ingenting alls, behöver knappt en binda. Fast jag vet inte om det har med pco att göra eller inte.
    jag fick diagnosen mars 09. jag har ganska vanlig blödning faktiskt. Inte så lite som du beskriver, byter binda några gånger per dag, de fyra första dagarna är värst. Sen är det knappt något dag 5 för att sen komma tillbaka dag 6 och 7. Ganska normal blödning. Fråga läkaren, jag tror att det kanske beror på att du har utebliven ägglossning, har du det?
  • heter
    Tvillingar11 skrev 2010-01-25 23:18:42 följande:
    jag fick diagnosen mars 09. jag har ganska vanlig blödning faktiskt. Inte så lite som du beskriver, byter binda några gånger per dag, de fyra första dagarna är värst. Sen är det knappt något dag 5 för att sen komma tillbaka dag 6 och 7. Ganska normal blödning. Fråga läkaren, jag tror att det kanske beror på att du har utebliven ägglossning, har du det?
    Jag vet inte om jag ägglossar eller inte. Jag får utslag några dagar i månaden på stickor men vet ju inte om det lossar sen. Jag ska till gyn snart och tänkte ta upp allt med henne då.
Svar på tråden Ni med pco/s- har ni värk i äggstockarna?