• kiirus

vill inte ha fräknar!!

brukar inte få så många men nu har det riktigt blommat upp och jag har fått massor i ansiktet!! har alltid varit rädd för att få mycket fräknar,så varför MÅSTE jag få det då..... kan man få mer fräknar när man är gravid? brukar inte annars få så här många.... finns det nåt sätt att bleka dem eller nåt? förslag!!

• Svar på tråden vill inte ha fräknar!!
  • dexterswife

Jag fullkomligt äääälskar mina fräknar! Tänk så olika det kan vara! Min farmor som var av det finare slaget tyckte det var hemskt med fräknar och sa alltid åt mig att tvätta mig med citron så att de blektes.

• Gretchen

Du kan gärna ge dem till mig , jag tycker att fräknar är fantastiskt fint.
    Själv har jag bara fräknar på axlarna o ryggen o har i hela mitt liv önskat mig fräknar i ansiktet. Ser så himla fräscht ut!

• Fideli

Jag tror att man får mer fräknar när man är gravid för jag har aldrig haft så många som nu.
    Men min man säger att de är söta! Försök gilla dem istället, de försvinner nog till hösten.

• Musse

Jag har också fått en massa i och med graviditeten. På alla möjliga ställen. I ansiktet tycker jag det är fint. Känns lite somrigt liksom.

• Nela

Har också lite fräknar, det har jag alltid haft, speciellt på sommaren. Tycker att det är jättegulligt och fint med fräknar. Men det är ju vad jag tycker... Jag vet inte om det går att få bort dem men om du tycker att det är jättejobbigt att ha dem så kan du ju alltid använda färgad ansiktskräm.

• Mamma Anne

Jag har oxå alltid avskytt mina fräknar men nu börjar jag ge me mig det är bara att leva med dom, har även fått många komplimanger för att det är sött... se det från den possitiva sidan om du solar uta bara den så kanske det blir en enda stor fräken och då blir du jätte brun *skratt* så försöker jag tänka *ler*
    Det är bara att ge upp dom är där varesig man vill det eller ej...

Kram från fina fräcka fröken fräken.........

• missy

Yes jag har också fått massa fräknar i ansiktet nu den senaste veckan
    Jag brukar få, men absolut inte så här mycket.
    Näsan och lite på kinderna brukar vara normalt.
    nu har jag överallt i ansiktet.

Men jag störs inte så mycket....lite gulligt endå =)

kram

• LillaP

Det är ju jättefint med fräknar! Jag har fullt i ansiktet och jag älskar dem! Försök att lära dig att tycka om dina fräknar istället så skall du se att du snart inte vill vara utan dem

Kram P.

• HaltaLotta

Jag tycker också om mina fräknar som kommer när jag är i solen!!!!!
    Än har dom inte kommit, men jag hoppas att de är på G. Jag gilalr dom nog mer än min sambo tror jag........*hehe*....... Han är inte så förtjust i fräkniga folk....... inte för att det är fräknarna som gör en person men.....tja, ni fattar va?

• Rebekka

Se det så att nästan alla tycker att fräknar är jättecharmigt. Man kan få lite pigment förändringar under grav. p.g.a. alla hormoner.

Ett ansikte utan fräknar är som en himmel utan stjärnor...
    kram

• trollsländan

Hej, älskar själv fräknar, har en del på axlar och rygg. Har däremot hört att man ska vara försiktig att sola ansiktet från och med fjärde månaden, eftersom man kan få pigment förändringar som inte går bort sedan. har själv inhandlat solfaktor 60 till facet.... nu hör det också till saken att jag bor i södra frankrike, där det har varit sommar ett tag nu. Här talar alla om den sk. graviditets masken i ansiktet....

• hidden angel

fräknar e sommrigt o fint =)

• corinne1

fräknar e ju så fint,va som mej jag e stolt över dom.

• Milda

Jag har oxå fått mer fräkna än vanligt. Fast jag gillar mina. Tycker det ser somrigt och piggt ut

• MissOsbourne

Jag har haft dem hela livet och när folk påpekar att jag har fina fräknar blir jag alltid lika förvånad!Jag ser dem nämligen inte själv längre.Är så van vid dem!

• syss

Har inget tips mer än att hålla nyllet borta ifrån solen.. men det bästa tipset är helt klart att lära sig leva med dem! Jag gillar mina, tycker att de är en del av min personlighet. Jag är en frökenfräken helt enkelt

• Vero

Jag gillar också mina fräknar, men jag har blivit brun så fort nu när jag är gravid att de knappt syns i år... fast på axlarna och armarna syns de. Men som sagt, jag tycker om dom.

• vanilla

Så härligt! Jag har alltid trott att jag var ensam om att gilla mina fräknar. Min man älskar dem! På senare år har de spritt sig ner över armarna också.
    Håller med övriga, det är bara att leva med dem!

• AA aa

Jag tycker fräknar är så fint! Blev så glad när jag fick fräknar när jag väntade Axel då jag inte har haft det tidigare. Det bästa (eller värsta i ditt fall) är att de inte går bort sen.

Svar på tråden vill inte ha fräknar!!